Yükseköğretimde mavi okyanuslar

dc.authorid0000-0002-2589-8780en_US
dc.contributor.authorGündüz, Şafak
dc.date.accessioned2024-07-12T20:53:39Z
dc.date.available2024-07-12T20:53:39Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractİşletme disiplininin son zamanlarda giderek önem verdiği araştırma konularından biri yoğun rekabet savaşlarına sahne olan kızıl okyanuslardan kaçarak yeni mavi okyanuslara yelken açmaktır. Bu da ancak Rene ve Mauborgne (2004) tarafından ileri sürülen Mavi Okyanus Stratejisi ile mümkün gözükmektedir. Mavi okyanus stratejisi; ileri sürüldüğü tarihten bu yana sadece işletme disiplinin tekelinde kalmayıp, birçok alanda yoğun bir biçimde ele alınmıştır. Kavram ile ilgili İşletme alanında Türkçe yazında da oldukça çalışma bulunmaktadır. Ancak Türkçe yazında eğitim alanında konuyla ilgili yeterli çalışmanın olmaması bir eksiklik olarak tespit edildiğinden, özellikle yeniliklere çok açık olmak durumunda olan yükseköğretimin de Mavi Okyanus Stratejisinden faydalanabilmesi amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Çalışmada aslında zaten yükseköğretimde uygulanmakta olan bu stratejinin örnekleri verilerek farkındalığın arttırılması sağlanacaktır. Çalışmanın; yükseköğretim alanında çalışmalar yapan araştırmacılara, uygulayıcılara, yöneticilere ve karar alıcılara ve yöneticilere rekabetin arttığı eğitim alanında yol gösterici nitelikte olması amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe weariness of competitive business environment has made it one of the hot topics of recent business management literature to find ways to escape from the intense Red Ocean by creating a Blue Ocean where there is no competition. Rene and Mauborgne’s Blue Ocean Strategy (2004) provides a reasonable solution for this issue. Blue Ocean Strategy has been dealt not only in Business Administration but also in many. There are also many studies in Business discipline Turkish literature on this concept. This study addresses the void in education area to enable the practitioners of higher education, which is subject to many innovations and changes to benefit from the strategy itself. The study aims to increase awareness toward Blue Ocean Strategy by demonstrating the best practices of the strategy in higher education. The study intends to generate insights for higher education academics, practitioners, managers and policy makers.en_US
dc.identifier.citationGündüz, Ş. (2018). Yükseköğretimde mavi okyanuslar / Blue oceans in higher education. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 1(3), s. 116-120.en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage116en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/598240
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2661
dc.identifier.volume1en_US
dc.institutionauthorGündüz, Şafak
dc.language.isotren_US
dc.publisherDurmuş Günayen_US
dc.relation.ispartofÜniversite Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY04001
dc.subjectyükseköğretimde mavi okyanusen_US
dc.subjectmavi okyanus stratejisien_US
dc.subjectinovasyonen_US
dc.subjectdeğer yaratmaen_US
dc.subjectkızıl okyanusen_US
dc.subjectblue ocean in higher educationen_US
dc.subjectblue ocean strategyen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectvalue creationen_US
dc.subjectred oceanen_US
dc.titleYükseköğretimde mavi okyanuslaren_US
dc.title.alternativeBlue oceans in higher educationen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar