Yükseköğretimde mavi okyanuslar
dc.authorid | 0000-0002-2589-8780 | en_US |
dc.contributor.author | Gündüz, Şafak | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:53:39Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:53:39Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.department | Fakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | İşletme disiplininin son zamanlarda giderek önem verdiği araştırma konularından biri yoğun rekabet savaşlarına sahne olan kızıl okyanuslardan kaçarak yeni mavi okyanuslara yelken açmaktır. Bu da ancak Rene ve Mauborgne (2004) tarafından ileri sürülen Mavi Okyanus Stratejisi ile mümkün gözükmektedir. Mavi okyanus stratejisi; ileri sürüldüğü tarihten bu yana sadece işletme disiplinin tekelinde kalmayıp, birçok alanda yoğun bir biçimde ele alınmıştır. Kavram ile ilgili İşletme alanında Türkçe yazında da oldukça çalışma bulunmaktadır. Ancak Türkçe yazında eğitim alanında konuyla ilgili yeterli çalışmanın olmaması bir eksiklik olarak tespit edildiğinden, özellikle yeniliklere çok açık olmak durumunda olan yükseköğretimin de Mavi Okyanus Stratejisinden faydalanabilmesi amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Çalışmada aslında zaten yükseköğretimde uygulanmakta olan bu stratejinin örnekleri verilerek farkındalığın arttırılması sağlanacaktır. Çalışmanın; yükseköğretim alanında çalışmalar yapan araştırmacılara, uygulayıcılara, yöneticilere ve karar alıcılara ve yöneticilere rekabetin arttığı eğitim alanında yol gösterici nitelikte olması amaçlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The weariness of competitive business environment has made it one of the hot topics of recent business management literature to find ways to escape from the intense Red Ocean by creating a Blue Ocean where there is no competition. Rene and Mauborgne’s Blue Ocean Strategy (2004) provides a reasonable solution for this issue. Blue Ocean Strategy has been dealt not only in Business Administration but also in many. There are also many studies in Business discipline Turkish literature on this concept. This study addresses the void in education area to enable the practitioners of higher education, which is subject to many innovations and changes to benefit from the strategy itself. The study aims to increase awareness toward Blue Ocean Strategy by demonstrating the best practices of the strategy in higher education. The study intends to generate insights for higher education academics, practitioners, managers and policy makers. | en_US |
dc.identifier.citation | Gündüz, Ş. (2018). Yükseköğretimde mavi okyanuslar / Blue oceans in higher education. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 1(3), s. 116-120. | en_US |
dc.identifier.endpage | 120 | en_US |
dc.identifier.issn | 2636-7459 | |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 116 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/598240 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/2661 | |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.institutionauthor | Gündüz, Şafak | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Durmuş Günay | en_US |
dc.relation.ispartof | Üniversite Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY04001 | |
dc.subject | yükseköğretimde mavi okyanus | en_US |
dc.subject | mavi okyanus stratejisi | en_US |
dc.subject | inovasyon | en_US |
dc.subject | değer yaratma | en_US |
dc.subject | kızıl okyanus | en_US |
dc.subject | blue ocean in higher education | en_US |
dc.subject | blue ocean strategy | en_US |
dc.subject | innovation | en_US |
dc.subject | value creation | en_US |
dc.subject | red ocean | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde mavi okyanuslar | en_US |
dc.title.alternative | Blue oceans in higher education | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |