Türkiye'de internet pazarlaması alanında yapılan çalışmalara yönelik bir envanter çalışması

dc.contributor.advisorYetimova, Serhat
dc.contributor.authorBöcekçi, Vasfiye Tuba
dc.date.accessioned2024-07-12T22:24:58Z
dc.date.available2024-07-12T22:24:58Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTürkiye'de geleneksel ve internet pazarlamasının kültürel olarak tüketici tarafından nasıl yorumlandığını ve öneminden bahsedildi. Daha sonrasında bu iki pazarlamanın birbirlerine karşı avantaj ve dezavantajları incelendi. Bu incelemeler yapılırken 2000 yılından 2016 yılına kadar olan 16 sene baz alınarak çeşitli kaynaklar incelendi ve sonuçları bir araya getirilerek tez içerisinde belirtilen tablolarda da anlatıldığı gibi sonuçlar elde edildi. Elde edilen sonuçlar Türkiye ekonomisinin belirtilen yıllar içerisindeki değişimlerine göre internet pazarlamanın dezavantajları bilgisayar kullanımı azlığı, elektronik güvenlik prosedurü azalmıştır. Buna karşın geleneksel ekonominin avantajları da azalma nüfusun artışından dolayı tanıdık güvenilir esnafın azalması saptanmıştır. Bundan dolayı istatistiklere göre yıldan yıla dijital pazarlamanın da etkisini kaybettiği görülmektedir. Tahmini olarak günümüzden 10 yıl sonra dijital pazarlama geleneksel pazarlamaya göre daha yaygınlaşacaktır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this thesis is how the digital and traditional marketing in the way of cultural meaning and importance understanding by customers. After that the two marketing types (digital and traditional) are observated according to their pros and cons. These observation based on the knowledge of different sources from ( 2000 to 2016) contains the data of last 16 years. The results of the observations are collected together and the results are obtained as the tables are ecplained. The obtained results showed that differantiation of pros and cons of digital marketing and traditional marketing due to years. For example, cons of digital marketing (limited usage of computers, electronic security procedures) decreased, cons of traditional marketing ( additional rates and foes fors hop and stuff outcomes, time waste) increased. Due to this result, its seen that according to the statics digital marketing is powered year by year and the traditional marketing loses power in every year. It is assumed that ten years later from now digital marketing will be more dominated the economy than traditional marketing.en_US
dc.identifier.citationBöcekçi, V. T. (2017). Türkiye'de internet pazarlaması alanında yapılan çalışmalara yönelik bir envanter çalışması / It is an inventory work for electronic marketing in Turkey (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11368
dc.institutionauthorBöcekçi, Vasfiye Tubaen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT1397en_US
dc.subjectdijital pazarlamaen_US
dc.subjectpazarlamaen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectgeleneksel pazarlamaen_US
dc.subjectdigital marketingen_US
dc.subjecttraditional marketingen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.titleTürkiye'de internet pazarlaması alanında yapılan çalışmalara yönelik bir envanter çalışmasıen_US
dc.title.alternativeIt is an inventory work for electronic marketing in Turkeyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar