Yeşil pazarlama stratejilerinin algılanan işletme performansı üzerindeki etkisi: İmalat işletmelerinde bir uygulama

dc.contributor.authorAkçadağ, Mualla
dc.date.accessioned2024-07-12T21:32:21Z
dc.date.available2024-07-12T21:32:21Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentRektörlük, Kongreler, Uluslararası İşletme ve Pazarlama Kongresien_US
dc.description.abstractAmerikan Pazarlama derneğinin 1975 yılında organize etmiş olduğu “ekolojik pazarlama” seminerinde ilk kez tanımlanmaya başlanmış olan yeşil pazarlama, sürdürülebilir rekabetin artması, tüketicileri koruma için oluşturulan devlet yaptırımları, sosyal sorumluluk bilinci ve çevreci grupların baskısı gibi nedenlerle günümüzde işletmeler için önemli hale gelmiştir. İşletmelerin algılanan işletme performansı boyutları arasında yer alan “kamu yararı” birçok pazarlama konusunda değerlendirildiği gibi yeşil pazarlama stratejileri içerisinde değerlendirilmektedir. Buradan hareketle çalışmanın amacı yeşil pazarlama stratejilerinin algılanan işletme performansı üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışmanın evrenini Sivas ili Organize Sanayi Bölgesi’ndeki imalat işletmeleri oluşturmaktadır. İşletmelerin yeşil pazarlama stratejilerini belirlemek için Üstünay (2008) de kullandığı 15 ifadeden oluşan ölçekten yararlanılmıştır. Algılan işletme performansı içinde Ahmed vd. (1996) tarafından kullanılan 4 ifadeden oluşan ölçek kullanılmıştır. Araştırmada model ve hipotezlerin test edilmesi için anket formu hazırlanmıştır.en_US
dc.description.abstractGreen marketing, which was started to be defined for the first time in the “ecological marketing seminar” organized by the American Marketing Association in 1975, has become important for today's enterprises due to the reasons such as the increase of sustainable competition, the state sanctions for protecting the consumers, the social responsibility awareness and the pressure of the environmental groups. The public interest, which is among the perceived business performance dimensions of the enterprises, is evaluated in green marketing strategies as evaluated in many marketing. The aim of this study is to determine the impact of green marketing strategies on perceived business performance. The universe of the study consists of manufacturing enterprises in Sivas Organized Industrial Zone. In order to determine the green marketing strategies of the companies, Üstünay (2008) used scale consisting of 15 expressions. For the perceived business performance, the scale consisting of 4 statements used by Ahmed et al. (1996) was used. A questionnaire was prepared in order to test the model and hypotheses.en_US
dc.identifier.citationAkçadağ, M. (2019). Yeşil pazarlama stratejilerinin algılanan işletme performansı üzerindeki etkisi: İmalat işletmelerinde bir uygulama / Effect of green marketing strategies on perceived business performance: An application in production business. International Congress on Business and Marketing. s. 12-24.en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-27-7
dc.identifier.startpage12en_US
dc.identifier.urihttps://icbm.world/?lang=tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6393
dc.institutionauthorAkçadağ, Mualla
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Congress on Business and Marketingen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY07958
dc.subjectYeşil Pazarlamaen_US
dc.subjectYeşil Ürünen_US
dc.subjectYeşil Fiyaten_US
dc.subjectYeşil Dağıtımen_US
dc.subjectYeşil Tutundurmaen_US
dc.subjectAlgılan İşletme Performansıen_US
dc.subjectGreen Marketingen_US
dc.subjectGreen Producten_US
dc.subjectGreen Priceen_US
dc.subjectGreen Placeen_US
dc.subjectGreen Promotionen_US
dc.subjectPerceived Business Performanceen_US
dc.titleYeşil pazarlama stratejilerinin algılanan işletme performansı üzerindeki etkisi: İmalat işletmelerinde bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeEffect of green marketing strategies on perceived business performance: An application in production businessen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar