Teknolojik ürün reklamlarının 18–24 yaş arası gençlerde satın alma davranışına etkileri

dc.contributor.advisorEldem Anar, Ülkü İlgi
dc.contributor.authorAkgün, Kazım
dc.date.accessioned2024-07-12T22:38:10Z
dc.date.available2024-07-12T22:38:10Z
dc.date.issued2018-08en_US
dc.date.submitted2018-08en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractModern teknolojide kat edilen mesafelere bağlı olarak toplum yaşantısında önemli gelişim ve değişimler ortaya çıkmaya başlamıştır. Kat edilen mesafeleri doğru anlamak için teknolojinin yapısını kavrayabilmek ve bunu anlamlandırabilmek büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle çalışmada teknolojinin sahip olduğu farklı niteliklere daha iyi vurgu yapabilmek amacıyla gelişmelere tarihi, dini, kültürel ve toplumsal içgüdüsel perspektiften bakılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın amacı teknolojik gelişmelere ve tartışmalara değinmek, teknolojik değişimlerin sosyal gerçekliğe nasıl yansıdığını ve satın alma davranışına etkisini üniversitede öğrenim gören gençler ile yapılan bir anket çalışması yoluyla anlamlandırmaktır. Toplumsal bağları analiz etmek, ağırlıklı olarak günlük yaşantımızda iletişim, haberleşme ve eğlence amaçlı olarak kullandığımız teknolojik ürünlerin yansımalarını değerlendirmek sebebi ile üniversite öğrencileri ile bir saha araştırması gerçekleştirilmiş, gençlerin teknolojiye nasıl baktıkları, kullanımın ilişkilerine ve satın alma davranışlarına olan etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Teknolojiyi kullandığımız işyerimizdeki, evimizdeki, okulumuzdaki yapmış olduğumuz sabit alışkanlıklarımız ve aile fertleriyle, okul arkadaşlarımızla ilişkilerimiz söz konusu teknolojilere yaşantımızda verdiğimiz yere göre anlam ifade etmektedir. (Alankuş, 2003). İletişim şuuru, bu gereçleri kullanan ve de bu gereçlerden fayda sağlayan insanların amaçladıkları teknolojilerin ne olduğunu algılamalarına yardımcı olmaktadır(Özkök, 1985). Bilgi ve iletişim teknolojinin hızla hayatımızda ivme kazandığı bu çağda, yeni bir iletişim teknolojisi olarak dijital ürünler artık içtimai ve ekinsel bir olgu halini almaktadır. İletişimde mekan ve zaman kaybını ortadan kaldıran dijital ürünler, teknolojik öğeleri de içine alarak gün geçtikçe toplumun tüm fertlerini ele geçirmektedir. Bu bağlamda toplumsal sahada gençler tarafından büyük alaka ve itina gören dijital ürünlere yönelik araştırmalar da son zamanlarda giderek çoğalmaya başlamıştır (TOJDAC). Olgunlaşan teknolojinin tesir ettiği tüm bölümlerde olduğu gibi içtimai yaşamda da teknolojinin kendisiyle beraber getirdiği bütün vasıtalara istem her geçen gün artmaktadır. Özellikle varyasyona karşı uyarlaması daha basit olan üniversite gençlerinin, hem bilişim hem de iletişim teknolojilerine duyduğu heves ve alaka, fonksiyonelliği daha yüksek olan araçların tüketimini gittikçe arttırmaktadır. Benzer şekilde gençleri mihrak derecesine alan bu çalışma da, kullanımlar ve tatminler açısından aksiyon ederek Maltepe Üniversitesi öğrencileri özelinde gençlerin teknolojik ürünlerin satın alma alışkanlıklarını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Verilerin analizi SPSS 23.0 ile yapılacaktır. Çalışmada içgüdüsel satın alma isteği ölçek puanın normal dağılıma uygunluğun belirlenmesi için basıklık ve çarpıklık katsayıları incelenmiştir. Yapılan anketler sonucunda gençlerin teknolojik ürünleri reklamlardan ziyade tavsiye ve teknik özelliklerinin cazip gelmesinden ötürü satın aldıkları ortaya çıkmıştır. Çoğunluk olarak tv reklamları yerine youtube daki videolardan araştırma yapıp ürün almaya çalıştıkları gözlemlenmiştir. Anket katılımcılarının içgüdüsel satın alma eylemlerine bakıldığında ise teknoloji ürünündeki alışverişlerinin çoğunu dikkatli bir şekilde planlayıp satın aldıkları gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractImportant developments and innovations started to happen in the social life regarding the distances taken in modern technology. In order to properly understand the distances taken, it is highly important to comprehend and interpret the structure of technology. Therefore, the developments have been examined from historical, religious, cultural and social instinctual perspectives to make better declarations about the different qualifications of the technology in the study. The aim of the study is to state technological developments and discussion, to interpret how technological innovations reflect on social reality and its effects on purchasing behaviour by a survey conducted with undergraduates. A field study was carried out with undergraduates with the aim of observing social bonds, assessing the effects of technological products used with communicative, intercommunicative and entertaining purposes especially in our daily lives. It was tried to determine its effects on the viewpoints of the youth in terms of technology, usage relationship and their purchasing behaviours. Our daily habits in our workplace, house, school where we use technology and our relationships with family members, school mates become meaningful in accordance with the place we set for these technologies in our lives (Alankuş, 2003). Communication consciousness means perceiving what kind of technology is aimed by the people using and utilizing these tools (Özkök, 1985) In the present age where information and communication technologies have rapidly gained momentum in our lives, digital products have become a social and cultural phenomenon as a new communication technology. The digital products that have removed the limitation of time and place in communication are capturing all individuals of the society by involving the technological components day by day. The studies on digital products which get interest and care of the young in the social field have gradually increased within this context in recent years (TOJDAC). The demand to those devices brought by the technology has been increasing day by day in social life like in all other sectors affected by developing technology. The curiosity and interest of undergraduates, whose adaptation to the innovations is easier, on communication and information technologies have been gradually increasing the consumption of highly functional devices. Similarly, it is aimed to reveal buying habits of the young in terms of technological products within the scope of Maltepe University undergraduates in terms of usage and satisfaction in this study by putting emphasis on the youth. The data analysis will be performed by SPSS 23.0. In the study, the intersection of purchasing demand was analysed for coefficients and crosslink coefficients for determining suitability of normal scales. As a result of the surveys, young people have discovered that technological products have purchased for advertising rather than advertising and attractive. Mostly, it is observed that they are studying videos in YouTube instead of tv ads, trying to get the product. When viewed by the participants' instinctive purchasing action, they are carefully planning and purchasing most of their sales in the technology product.en_US
dc.identifier.citationAkgün, Kazım (2018). Teknolojik ürün reklamlarının 18 – 24 yaş arası gençlerde satın alma davranışına etkileri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12701
dc.institutionauthorAkgün, Kazımen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2818en_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectYeni medyaen_US
dc.subjectDavranışen_US
dc.subjectSatın almaen_US
dc.subjectAdvertisementen_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectBehaviouren_US
dc.subjectPurchasingen_US
dc.titleTeknolojik ürün reklamlarının 18–24 yaş arası gençlerde satın alma davranışına etkilerien_US
dc.title.alternativeEffects of technological product ads on buying behavior among young people aged 18-24en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Kazım_Akgün_Teknolojik_Ürün_Reklamlarının.pdf
Boyut:
940.78 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text