Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkiler

dc.authorid0000-0002-6528-4177en_US
dc.contributor.authorUlus, Sema Organ
dc.contributor.authorAşiroğlu, Sevim
dc.date.accessioned2024-07-12T20:36:36Z
dc.date.available2024-07-12T20:36:36Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Covid-19 salgın döneminde ortaokul matematik öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ile Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları (UEYT) arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama modeli ile yürütülen araştırmada veriler Kabakçı Yurdakul, Odabaşı, Kılıçer, Çoklar, Binici ve Kurt’un (2012) geliştirdiği TPACK- Deep ölçeği ve Kışla’nın (2016) geliştirmiş olduğu UEYT ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü ANOVA, basit korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokul matematik öğretmenlerinin TPAB düzeyleri yüksek bulunurken, UEYT konusunda kararsız oldukları görülmüştür. Mesleki kıdem değişkeninde ise TPAB boyutlarında anlamlı bir farklılaşma görülmezken UEYT düzeyinde 16-20 yıl, 20 yıl ve üzeri görev yapan öğretmenler ile 6-10 yıl mesleki kıdeme sahip öğretmenler arasında, 16-20 yıl, 20 yıl ve üzeri öğretmenler lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. TPAB ile UEYT düzeyleri arasında ise anlamlı ve ters yönlü bir ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and Attitudes Towards Distance Education (ATDE) of secondary school mathematics teachers during the COVID-19 . The present study was conducted with the correlational survey model. The TPACK-Deep Scale developed by Kabakçı Yurdakul, Odabaşı, Kılıçer, Çoklar, Binici, and Kurt (2012) was used in the study to measure the level of TPACK, and the ATDE scale developed by Kışla (2016) was used to measure the level of ATDE. The present study was conducted with the correlational survey model. As a result of the research, it was seen that while secondary school mathematics teachers had high TPACK levels, they were undecided about ATDE. While there was no significant difference in the TPACK dimensions in the seniority variable, it was observed that there was a significant difference between the teachers who worked for 16-20 years and 20 years and more at the ATDE level, and the teachers with 6-10 years of seniority, in favor of the teachers who had 16-20 years and 20 years and more. It was observed that there was a significant and inverse relationship between TPACK and ATDE levels.en_US
dc.identifier.citationUlus, S.O. and Aşiroğlu, S. (2022). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkiler / The relationships between mathematics teachers’ TPACK and their attitudes towards distance education. Harran Maarif Dergisi. 7(2), s.203-223.en_US
dc.identifier.endpage223en_US
dc.identifier.issn2564–761X
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage203en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1071
dc.identifier.volume7en_US
dc.institutionauthorAşiroğlu, Sevim
dc.language.isotren_US
dc.publisherHarran Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofHarran Maarif Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.22596/hej.1137577en_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY01126
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectMatematik öğretmenlerien_US
dc.subjectTeknolojik pedagojik alan bilgisien_US
dc.subjectUzaktan eğitim tutumuen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectMathematics teachersen_US
dc.subjectTechnological pedagogical content knowledgeen_US
dc.subjectDistance education attitudeen_US
dc.titleMatematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkileren_US
dc.title.alternativeThe relationships between mathematics teachers’ TPACK and their attitudes towards distance educationen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar