Sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma etkisi
dc.contributor.advisor | Ülger, Gürdal | |
dc.contributor.author | Yaşlıca, Erdal | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T22:26:36Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T22:26:36Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019-05 | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | İletişim teknolojilerindeki gelişmelerin eğitime çeşitli biçimlerde yansıması söz konusudur. Eğitim teknolojileri olarak tanımlanan bu kavram, temelde eğitimi daha verimli hale getirmeye odaklanmaktır. Bu bağlamda öğrenmenin kalitesini arttırmak için öğretme-öğrenme süreçlerinde etkili iletişim ortamının oluşturulması, uygulama süreçlerinde ortaya çıkan problemlerin çözülmesi ve eğitim hizmetlerini daha geniş kitlelere ulaştırılması amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı giderek yaygınlaşan uzaktan eğitimin ana unsurlarından olan çevrimiçi sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma olan etkisini incelenmektedir. Böylece çalışma, eğitimde iletişimin önemi ve gerekliliğine vurgu yaparak araştırmacılara, eğitimcilere, eğitim materyali geliştiricilere daha önce araştırılmamış olması sebebiyle literatürdeki açığı da kapatarak yol gösterici nitelikte olacaktır. Araştırmada etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma muhtemel etkisini test etmek amacıyla yarı deneysel modellerden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılarak nicel ve nitel verilerden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki 39’ar lisans öğrencisine öncelikle öntestler uygulanmış sonrasında sanal sınıf ortamında dört hafta boyunca dersler yürütülmüş ve son olarak sontestler uygulanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin etkileşimli öğretim materyaline ilişkin görüşleri odak grup görüşmesi ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular İngilizce başarısı açısından deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Öte yandan İngilizceye yönelik tutum açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir. Bir diğer veri toplama aracı olan odak grup görüşme sonuçları incelendiğinde öğretim materyalinin etkileşim özelliğinin beğenildiği ve öğrenmeye katkı sağladığını, ancak İngilizceye yönelik tutumlarında çok fazla değişikliğe sebep olmadığını düşündükleri görülmektedir. Öğretim materyalinin, mobil cihaz uyumluluğu ve birbirleriyle rekabet edebilecekleri eğlenceli oyunlar barındırması gerektiğini, etkileşimli öğretim materyalini diğer derslerde de kullanmak istediklerini de belirtilmişlerdir. Etkileşimli öğretim materyali ile başarı arasında pozitif bir ilişkinin varlığını ortaya koyan bu çalışma ile sanal sınıf ortamları için etkileşimli öğretim materyalleri geliştirilmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Developments in communication technologies are reflected in education. This concept defined as educational technologies basically focuses on making education more efficient. In that sense, it is aimed at creating effective communication environment in teaching-learning process, solving all the problems in the process and delivering education to a wider audience, which will increase the quality of education. The aim of this study is to analyse the impact of interactive teaching material on success and attitude in online virtual classroom environment, which is one of the main elements of the increasingly popular distance education. Thus, by emphasizing the importance and necessity of communication in education, the study gives insights to researchers, educators, and educational material developers by filling the void in literature. In order to test the effect of interactive teaching material on success and attitude, quantitative and qualitative data were collected through non-equalized control group model, which is a quasi-experimental design. After the pre-tests applied to 39 undergraduate students in the experimental and control groups, post-tests were given after the four-week-lessons conducted in virtual classroom. In addition, students' opinions on interactive teaching material were collected through focus group interviews. The findings demonstrate statistically significant difference for experimental group in terms of English achievement whereas no statistically significant difference in terms of attitude towards English. The findings of the focus group interviews, as the other data collection method, reveal that the interactivity of the teaching material is appreciated and found contributive, however it does not have any impact on the participants’ attitudes towards English. It is also stated that the teaching material should be mobile friendly and offer competitive games; and be used in other courses as well. This study demonstrating a positive relationship between interactive teaching material and success suggests the development of interactive teaching material for virtual classroom environment. | en_US |
dc.identifier.citation | Yaşlıca, E. (2019). Sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/11490 | |
dc.institutionauthor | Yaşlıca, Erdal | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KT1528 | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | Sanal Sınıf | en_US |
dc.subject | Etkileşim | en_US |
dc.subject | Öğretim Materyali | en_US |
dc.subject | Distance Education | en_US |
dc.subject | Virtual Classroom | en_US |
dc.subject | Interaction | en_US |
dc.subject | Teaching Material | en_US |
dc.title | Sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The impact of interactive teaching material on success and attitude in virtual classroom environment | en_US |
dc.type | Doctoral Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |
Dosyalar
Orijinal paket
1 - 1 / 1
Yükleniyor...
- İsim:
- Erdal_Yaşlıca_151153105.pdf
- Boyut:
- 5.02 MB
- Biçim:
- Adobe Portable Document Format
- Açıklama:
- Tam metin / Full text