Entrepreneurship inspiration and growth of the small organizations in Pakistan
Küçük Resim Yok
Tarih
2016
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Entrepreneurship is a one of the major factors which could contribute in growth of organizations. lt is important to understand the drives and inspiration of entrepreneurs' to get the insight of the hidden story of fast growing small organizations, under the arena of behavioral approach theories. There are many explanations available regarding social and motivation factors of people. This research study was conducted to document the multiple inspirational factors responsible for zeal of the entrepreneurs' and success rate of organizations. The study was completed in two phases: first phase was theoretical and second was a practical in nature. ln first phase an extensive review of literature was conducted to find the links in social, behavioral and management theories to find out the connections and contrasts. Keeping in view the inspirational factors identified a theoretical framework was designed to construct investigatory survey tool which was administered in small organizations. After getting the permission of concerned authorities' survey was conducted moreover to evaluate the rate of success of organization an inventory was used. Data was analyzed quantitatively and qualitatively to get the in depth insight of the situation of organization and inspirational factors of entrepreneurs'. Three major and thirty two minor factors were identified and classified i.e. support system, creative ability of people. and knowledge and skill. lt was also found that all factors are interrelated and complementary in nature and are predictors of the growth rate of an organization. It was realized through in depth interpretation that inspiration is specifically personalized motive and have broad scope and impact in the growth of organization.
Girişimcilik işletmelerin büyümesine katkı sağlayan en önemli faktörlerden biridir. Davranışsal yaklaşım teorileri çerçevesinde hızla büyüyen küçük işletmelerin gizli hikayelerini öğrenebilmek için girişimcileri çalışmaya iten nedenleri ve ilham kaynaklarını anlamak oldukça önemlidir. İnsanların sosyal ve motivasyonel etmenleri ile ilgili mevcut pek çok açıklama vardır. Bu araştırma çalışması girişimcilerin heveslerini ve işletmelerinin başarı oranlarını etkileyen farkı ilham kaynaklarını ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma temel olarak iki aşamadan oluşmaktadır: ilk aşama teorik olarak işlenip ikinci aşama doğası| gereği pratik olarak tamamlanmıştır. İlk kısımda bağlantıları ve zıtlıkları tespit etmek amacıyla sosyal, davranışsal Ve yönetim teorileri arasındaki etkileşimleri ortaya çıkarmak için geniş bir literatür araştırmasına yer verilmiştir. Teorik çerçevede tanımlanmış ilham verici etkenler küçük işletmeler tarafından bir araştırmacı anket aracı olarak kullanılmaktadır. Bahsi geçen yetkililerin anket izinleri alındıktan sonra işletmelerin başarı oranlarının değerlendirilebilmesi için bir envanter geliştirilmiştir. Veri, girişimcilerin ilham kaynaklarını ve işletmelerin mevcut durumlarını daha iyi anlayabilmek adına hem nicel hem de nitel olarak analiz edilmiştir. Üç büyük ve toplamda otuz iki küçük etken bulunmuş ve destek sistemi, insanların yaratıcılıkları, bilgi düzeyleri ve becerileri gibi başlıklarla sınıflandırılmışlardır. Bir diğer sonuç ise tüm etkenlerin birbirleriyle bağlantılı olması ve doğaları gereği birbirlerini tamamlayıcı özelliklere sahip olmalarıdır; bu da bir işletmenin büyüme oranını tahmin etmede kullanılabilen bir sonuç olarak karşımıza çıkar. Derin değerIendirme metoduyla ilhamın kişiselleştirilmiş bir motif olduğu, geniş bir açıya sahip olduğu ve işletmelerin büyümesinde etkiler yarattığı sonuçlarına varılmıştır.
Girişimcilik işletmelerin büyümesine katkı sağlayan en önemli faktörlerden biridir. Davranışsal yaklaşım teorileri çerçevesinde hızla büyüyen küçük işletmelerin gizli hikayelerini öğrenebilmek için girişimcileri çalışmaya iten nedenleri ve ilham kaynaklarını anlamak oldukça önemlidir. İnsanların sosyal ve motivasyonel etmenleri ile ilgili mevcut pek çok açıklama vardır. Bu araştırma çalışması girişimcilerin heveslerini ve işletmelerinin başarı oranlarını etkileyen farkı ilham kaynaklarını ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma temel olarak iki aşamadan oluşmaktadır: ilk aşama teorik olarak işlenip ikinci aşama doğası| gereği pratik olarak tamamlanmıştır. İlk kısımda bağlantıları ve zıtlıkları tespit etmek amacıyla sosyal, davranışsal Ve yönetim teorileri arasındaki etkileşimleri ortaya çıkarmak için geniş bir literatür araştırmasına yer verilmiştir. Teorik çerçevede tanımlanmış ilham verici etkenler küçük işletmeler tarafından bir araştırmacı anket aracı olarak kullanılmaktadır. Bahsi geçen yetkililerin anket izinleri alındıktan sonra işletmelerin başarı oranlarının değerlendirilebilmesi için bir envanter geliştirilmiştir. Veri, girişimcilerin ilham kaynaklarını ve işletmelerin mevcut durumlarını daha iyi anlayabilmek adına hem nicel hem de nitel olarak analiz edilmiştir. Üç büyük ve toplamda otuz iki küçük etken bulunmuş ve destek sistemi, insanların yaratıcılıkları, bilgi düzeyleri ve becerileri gibi başlıklarla sınıflandırılmışlardır. Bir diğer sonuç ise tüm etkenlerin birbirleriyle bağlantılı olması ve doğaları gereği birbirlerini tamamlayıcı özelliklere sahip olmalarıdır; bu da bir işletmenin büyüme oranını tahmin etmede kullanılabilen bir sonuç olarak karşımıza çıkar. Derin değerIendirme metoduyla ilhamın kişiselleştirilmiş bir motif olduğu, geniş bir açıya sahip olduğu ve işletmelerin büyümesinde etkiler yarattığı sonuçlarına varılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
International Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ishtiaq, H.S. (2016). Entrepreneurship inspiration and growth of the small organizations in Pakistan / Girişimcilik kaynağı ve Pakistan küçük işletmelerin büyümesi. Maltepe Üniversitesi, International Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016. s. 39-40.