Kuşaklararası tüketim ilişkilerine sosyoekonomik bir bakış

dc.contributor.advisorOktik, Nurgün
dc.contributor.authorTuncer, Mehmet Cenker
dc.date.accessioned2024-07-12T22:27:26Z
dc.date.available2024-07-12T22:27:26Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-06en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışma İstanbul ilinde ikamet eden Bebek Patlaması, X ve Y kuşaklarına mensup bireyler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın konusu kuşaklararası tüketim ilişkilerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatürden de yararlanarak tüketime bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşmak hedeflenmiştir. Bu hedefe en uygun olacak şekilde araştırmanın yöntemi karma yöntem olarak belirlenmiştir ve araştırma kapsamında 12 kişi ile derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiş ve 180 kişiye anket uygulanmıştır. Kuşaklararası tüketimin niteliğine ilişkin kuşaklararasında süregelen ve her kuşağın kendi oluşturduğu ortak bir anlatıya ulaşılmıştır. Bu anlatı doğrultusunda araştırma bulguları, “yokluk”, “ayağını yorganına göre uzatmak”, “tüketim toplumu”, “ihtiyaç” gibi kavramlarla ilişkilendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre kuşakların Türkiye’nin özel tarihinden etkilenmekle beraber evrensel bir anlatının da bir parçası olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted with the members of the Baby Boom, X and Y generations living in Istanbul. The subject of the research is to examine the intergenerational relations of consumption. For this purpose, it is aimed to approach consumption with a holistic perspective by making use of the related literature. In the most appropriate way, the method of the study was determined as a mixed method. A common narrative, between generations on the attribution of intergenerational consumption has been reached. In line with this narrative, the research findings were associated with concepts such as “poverty”, “consumer society” and “necessity”. According to the findings, ıt has been observed that,although affected by turkey's specific condıtıons, generations are part of a universal narrative of history.en_US
dc.identifier.citationTuncer, M. C. (2019). Kuşaklararası tüketim ilişkilerine sosyoekonomik bir bakış / A socio-economic inquistion on changing consumption relations between generations (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11617
dc.institutionauthorTuncer, Mehmet Cenkeren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1655en_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectKuşaklaren_US
dc.subjectTüketim ilişkilerien_US
dc.subjectÜretim ilişkilerien_US
dc.subjectKuşaklararası aktarımen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectGenerationsen_US
dc.subjectRelations of consumpitonen_US
dc.subjectRelations of productionen_US
dc.subjectIntergenerational transferen_US
dc.titleKuşaklararası tüketim ilişkilerine sosyoekonomik bir bakışen_US
dc.title.alternativeA socio-economic inquistion on changing consumption relations between generationsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Mehmet_Cenker_Tuncer_171127109.pdf
Boyut:
1.27 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format