Uluslararası halkla ilişkiler çerçevesinde oluşturulan gastrodiplomasi modeli: Türkiye incelemesi ve öneriler

dc.authorid0000-0002-9434-4765en_US
dc.contributor.advisorAlan, Gülseli Algül
dc.contributor.authorSoner, Fikret
dc.date.accessioned2024-07-12T22:28:43Z
dc.date.available2024-07-12T22:28:43Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-06en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstract21. Yüzyılda devletler sosyal medya gibi modern iletişim metodları ile uyumlu bir şekilde kendilerini ulusal ve uluslararası alanda ifade edebilmek adına yeni diplomasi yaklaşımları ve modelleri kullanmaktadırlar. Bu araştırmada gastrodiplomasi kavramı, gıda ve gıda bağlantılı unsurların topraktan tüketime kadar uzanan süreçte kültürel, ekonomik, siyasi ve sosyal yönleri ile kullanıldığı yeni bir diplomasi biçimi olarak açıklanmaktadır. Gastrodiplomasinin kamu diplomasisi, uluslararası halkla ilişkiler ve kültürel diplomasi alanları ile ilişkisi ele alınmakta ve dünyadan örneklere de yer verilerek ekonomi, ticaret, ulus markası, yumuşak güç, kimlik, iletişim, tanıtım, diyalog ve iş birliği boyutları ve bunların potansiyelleri incelenmektedir. Bu bağlamda bir gastrodiplomasi modeli ve tanımı önerilmektedir: Bu model “gastrodiplomasi uygulayıcısı” kurumlar tarafından gerçeklenen çok boyutlu bir yapı öngörür. Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurumları ve Türkiye?de bulunan sivil toplum kuruluşları arasından uygulayıcı olabilecek kurumlar belirlenmekte, ve bu kurumların faaliyetleri, web sitelerinin incelenmesi ve Bakan ve/veya üst düzey yöneticileri ile yapılan derinlemesine görüşmeler vasıtasıyla değerlendirilmektedir. Bu değerlendirmelerin sonucunda Türkiye?nin, tanımlanan çok boyutlu gastrodiplomasi modeli bağlamındaki durumu tespit edilmekte ve Türk kamu diplomasisi için gastrodiplomasi önerileri sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractStates in the 21st century are employing novel diplomatic approaches and models to express themselves on national and international platforms in compliance with modern communication methods such as social media. In this study, the term “gastrodiplomacy” is described as a novel diplomatic approach that considers cultural, social, political and economical aspects of food and food-related constituents with regards to their complete “crop-to-consumption” processes. The relationships of gastrodiplomacy with public diplomacy, cultural diplomacy and international public relations are investigated, and regarding recent international cases, the potential of gastrodiplomacy for creating benefit in nation-branding, soft power, identity, communication, publicity, dialogue, coordination, economy and trade is studied. Within this context, a gastrodiplomacy model and definition are proposed: The model considers a multi-dimensional structure that is realized by “gastrodiplomacy actors”. Accordingly, the gastrodiplomatic “due diligence” in Turkey is conducted by identifying potential actors within the govermental bodies and among the nongovernmental organizations and evaluating their activities by means of investigating their institutional websites and via in-depth interviews with Ministers and/or senior executives. Based on the results of these evaluations, recommendations for realizing the full potential of gastrodiplomacy within Turkish public diplomacy are proposed.en_US
dc.identifier.citationSoner, F. (2020). Uluslararası halkla ilişkiler çerçevesinde oluşturulan gastrodiplomasi modeli: Türkiye incelemesi ve öneriler / The gastrodiplomacy model defined within the scope of internatıonal public relations: the case assessment of Turkey and recommendations (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11779
dc.institutionauthorSoner, Fikreten_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT1817en_US
dc.subjectGastrodiplomasien_US
dc.subjectGastrodiplomasi modelien_US
dc.subjectUluslararası halkla ilişkileren_US
dc.subjectKamu diplomasisien_US
dc.subjectKültürel diplomasien_US
dc.subjectYumuşak güçen_US
dc.subjectUlus markalamaen_US
dc.subjectGastrodiplomacyen_US
dc.subjectGastrodiplomacy modelen_US
dc.subjectInternational public relationsen_US
dc.subjectPublic diplomacyen_US
dc.subjectCultural diplomacyen_US
dc.subjectSoft poweren_US
dc.subjectNation brandingen_US
dc.titleUluslararası halkla ilişkiler çerçevesinde oluşturulan gastrodiplomasi modeli: Türkiye incelemesi ve önerileren_US
dc.title.alternativeThe gastrodiplomacy model defined within the scope of internatıonal public relations: the case assessment of Turkey and recommendationsen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Fikret_Soner_131158113.pdf
Boyut:
1.87 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text