Edirne ili oyun alanlarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Edirne İli merkez ilçesinde bulunan oyun alanlarının; içeriği, koşulları ve tasarımözellikleri bakımından incelenmesidir. Yöntem: Nicel araştırma yöntemlerinden betimleyici tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada Edirne ili merkez ilçesinde bulunan 32 adet çocuk oyun alanı incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Başbay (2012) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Oyun Alanları Değerlendirme Ölçeği ile Öztürk-Samur ve İnal-Kızıltepe (2018) tarafından geliştirilen Oyun Parkları Kontrol Listesi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından yapılan ölçüm ve değerlendirmelerle elde edilmiştir. Bulgular: Edirne ili merkez ilçe sınırları içinde yer alan 32 adet oyun alanı incelendiğinde; parkların çoğunun küçük alanlarda kurulduğu ve kaydırak, tahterevalli, salıncak türü malzemeler ile donatıldığı; tırmanma araçları, oyun evleri, tüneller gibi farklı türlerdeki araçların sayıca daha az olduğu belirlenmiştir. Konum olarak çoğu parkın trafiğe yakın alanlara kurulduğu ve güvenlik önlemleri bakımından bazı parklarda eksiklikler olduğu belirlenmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Dış mekan oyun alanları, Parklar, Park içerikleri, Park koşulları, Park tasarımları

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

KOzakoğlu, A., Yılmaz, N., Ahmetoğlu, E. ve Akşin Yavuz, E. (2019). Ebeveynlerin internet kullanımı ile okul öncesi dönem çocuklarının ego sağlamlı arasındaki ilişkinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.