Edirne ili oyun alanlarının incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Edirne İli merkez ilçesinde bulunan oyun alanlarının; içeriği, koşulları ve tasarımözellikleri bakımından incelenmesidir. Yöntem: Nicel araştırma yöntemlerinden betimleyici tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada Edirne ili merkez ilçesinde bulunan 32 adet çocuk oyun alanı incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Başbay (2012) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Oyun Alanları Değerlendirme Ölçeği ile Öztürk-Samur ve İnal-Kızıltepe (2018) tarafından geliştirilen Oyun Parkları Kontrol Listesi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından yapılan ölçüm ve değerlendirmelerle elde edilmiştir. Bulgular: Edirne ili merkez ilçe sınırları içinde yer alan 32 adet oyun alanı incelendiğinde; parkların çoğunun küçük alanlarda kurulduğu ve kaydırak, tahterevalli, salıncak türü malzemeler ile donatıldığı; tırmanma araçları, oyun evleri, tüneller gibi farklı türlerdeki araçların sayıca daha az olduğu belirlenmiştir. Konum olarak çoğu parkın trafiğe yakın alanlara kurulduğu ve güvenlik önlemleri bakımından bazı parklarda eksiklikler olduğu belirlenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Dış mekan oyun alanları, Parklar, Park içerikleri, Park koşulları, Park tasarımları
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
KOzakoğlu, A., Yılmaz, N., Ahmetoğlu, E. ve Akşin Yavuz, E. (2019).
Ebeveynlerin internet kullanımı ile okul öncesi dönem çocuklarının ego sağlamlı arasındaki ilişkinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.