Felsefi soruşturmanın bilgi edin(dir)me yolundaki yol göstericiliği üzerine

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

En genel anlamda eğitim etkinliği, kuramsal ve uygulamalı boyutları olan bilgisel bir ortamda buluşturur eğitmen/öğretmen ve öğrenciyi. Doğru bir biçimde gerçekleştirilmesi gereken bu bilgisel ortamın en yetkin düzeyde bir işlevsellik kazanıp hedefleneni gerçekleştirebilmesi için, öncelikle eğitmenin “bilgi”nin ne olduğuna, bilgi kavramına ilişkin bir bilince sahip olması gerekir. Bunun için de her zaman olduğu gibi en iyi yol gösterici yine felsefedir. Bilgiye yönelik olarak yürüttüğü soruşturmalarıyla felsefe, bir yandan bilgi edinme bir yandan da bilgi edindirme amacı doğrultusunda yol almakta olan eğiticiyi bilgilendirirken dikkatini özellikle kimi noktalara çekip onu bazı açılardan uyarmakta, böylelikle yoluna ışık tutarak yolculuğunu aydınlatmaktadır. Hem zaten David Pears’ın da dediği gibi “bilgi üstüne bilgi, tıpkı öteki bilgi türleri gibi, salt kendisi için peşine düşülmeye değer bir bilgi” değil midir? (Pears, 2004: 15)...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Felsefi soruşturma, Bilgi edinme, Bilgi edindirme, Yol gösterici, Önermesel bilgi, Gettier sorunu, Deneyim bilgisi, Bilgi analizi

Kaynak

Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kutlusoy, Z. (2021). Felsefi soruşturmanın bilgi edin(dir)me yolundaki yol göstericiliği üzerine. Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar içinde (35-54. ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.