Professional motivation and work-life balance of female foreign language instructors during mandatory online educatıon: A social perspective / Zorunlu çevrimiçi eğitimde kadın yabancı dil eğitmenlerinin mesleki motivasyonu ve iş-yaşam dengesi: Sosyal bir perspektif

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2024

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

The aim of this study is to identify the factors that disrupt the professional motivation and work-life balance of female foreign language instructors during mandatory online education and to determine the strategies used to overcome these challenges. The researcher observed that the professional motivation of female English instructors working at a private university within the borders of Istanbul had deteriorated and their work-life balance had decreased during the mandatory remote education period, and thus conducted a study to investigate this. Data were collected in three stages through survey-based data collection, semi-structured individual interviews, and focus group discussions. The online survey included 51 participants, and 14 instructors participated in the individual interviews. The transcripts of these interviews were created and thematically analyzed through content analysis within the scope of qualitative research. Firstly, information was collected from the participants through an online survey to measure whether their professional motivation and work-life balance had declined. Based on the collected information, semi-structured interview questions were detailed and asked in one-on-one interviews with participants who indicated that they were negatively affected by these two issues. During the individual interviews, it was found that some participants focused on only one factor as the cause of their deteriorating professional motivation and work-life balance. Consequently, a focus group discussion was conducted with four instructors within this framework. In line with the study's objective, common themes were identified from the participants' responses during the qualitative data analysis process. All responses were analyzed, and similar responses were grouped according to common themes. As a result, it was found that the professional motivation of female instructors decreased and their work-life balance deteriorated during mandatory online education. Specifically, it was determined that the motivation and work-life balance of married female instructors with children were more adversely affected due to their roles as mothers and spouses.
Bu çalışmanın amacı, kadın yabancı dil öğretmenlerinin zorunlu çevrimiçi eğitimdeki profesyonel motivasyon ve iş-yaşam dengesini bozan faktörleri saptamak ve bu eğitimdeki zorlukları aşmak için kullanılan stratejileri belirlemektir. Araştırmacı, İstanbul il sınırları içerisinde yer alan bir vakıf üniversitesinde görev yapan kadın İngilizce öğretim görevlilerinin, zorunlu uzaktan eğitim sürecinde profesyonel motivasyonlarının bozulduğunu ve iş-yaşam dengelerinin azaldığını gözlemlemiş ve bunu incelemeye yönelik bir çalışma yürütmüştür. Ankete dayalı veri toplama, yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler ve odak grup görüşmeleriyle veriler 3 aşamada toplanmıştır. Çevrimiçi ankete 51, bireysel görüşmelere 14 öğretim görevlisi katılmıştır. Bu görüşmelerin transkriptleri çıkarılmış ve çıkarılan transkriptler nitel araştırma kapsamında içerik çözümlemesi ile tematik olarak incelenmiştir. İlk olarak çevrimiçi anket aracılığıyla katılımcılardan mesleki motivasyon ve iş-yaşam dengesinin düşüp düşmediğini ölçen bilgi toplanmıştır. Toplanan bilgiler ışığında, bu iki konudan olumsuz etkilendiğini belirten katılımcılara birebir mülakatlarda, yarı-yapılandırılmış mülakat soruları detaylandırılıp sorulmuştur. Bireysel görüşmeler esnasında ortaya çıkan sonuca bakıldığında, bazı katılımcıların mesleki motivasyon ve iş yaşam dengelerini bozan faktör olarak sadece bir faktöre odaklandıkları tespit edilmiş ve 4 öğretim görevlisiyle bu çerçevede odak grup görüşmesi yapılmştır. Araştırmanın amacına bağlı olarak, nitel verilerin analiz sürecinde, katılımcıların verdikleri cevaplardan ortak temalar ortaya çıkarılmıştır. Tüm cevaplar analiz edilmiş ve benzer cevaplar ortak temalara göre gruplandırılmıştır. Sonuç olarak, zorunlu çevrimiçi eğitimde kadın öğretim görevlilerin mesleki motivasyonlarının azaldığı ve iş yaşam dengelerinin bozulduğu ortaya çıkmıştır. Özellikle evli ve çocuklu kadın öğretim görevlilerinin çevrimiçi eğitimde motivasyonlarının ve iş yaşam dengelerinin, çocuklu birer kadın ve eş olmalarından kaynaklı, daha çok bozulduğu saptanmıştır.

Açıklama

Tam Metin / Full Text

Anahtar Kelimeler

Professional motivation, Work-life balance, Female instructors, Online education, Profesyonel motivasyon, İş-yaşam dengesi, Kadın öğretim görevlileri, Uzaktan eğitim

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Öztürk, K. (2024). Professional motivation and work-life balance of female foreign language instructors during mandatory online educatıon: A social perspective / Zorunlu çevrimiçi eğitimde kadın yabancı dil eğitmenlerinin mesleki motivasyonu ve iş-yaşam dengesi: Sosyal bir perspektif. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.