Ekolojik kuram
dc.contributor.author | Demirağ, Rabia Nur | |
dc.contributor.author | Bayrakdar, Esra | |
dc.contributor.author | Yüksel, Simge | |
dc.contributor.author | Vahapoğlu, Ayşe | |
dc.contributor.author | Çakıcı, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:32:31Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:32:31Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Ekolojik Sistemler Kuramı, Urie Bronfenbrenner’in ‘İnsan davranışının deneysel ekolojisi’ isimli kitabında ortaya atılmış ve geliştirilmiştir. Urie Bronfenbrenner’e göre insan varoluşu büyük ölçüde içinde bulunduğu sistemler ve bu sistemlerin birbirleriyle etkileşme biçimi tarafından belirlenmektedir. Burada sistemden kastedilen, iletişim kuran ve birbirlerini etkileyen insan topluluklarıdır. Bir çocuğun doğduktan sonra dahil olduğu 1.halka mikro-sistemler olarak adlandırılıyor. Bronfenbrenner, 2. halkada sistemler arası alan olan mezosistemleri tanımlıyor. Farklı sistemlerin etkileşiminde çeşitli kültürlerin karşılaşması nedeniyle genelde, problemin kökeninin farklı mikrosistemler arasındaki uyumsuzluktan kaynaklandığı varsayılıyor. Örneğin,bir ailenin anne tarafından akrabalarla çatışma halinde olması; ailesinin, çocuğun mahalledeki arkadaşlarından hoşlanmaması gibi.Bu teoriye göre, mezosistemik alanda yer alanların çocuğun gelişimine büyük etkisi vardır.Çocuğun kendisinin dahil olmadığı ancak gelişimine dolaylı olarak büyük etki eden 3. halka ekso-sistemler olarak adlandırılır.Örneğin, çocuğun babasının iş yerinde ortaya çıkan bir sorun ve işten çıkarılma ihtimali, aile içinde olan biteni de etkiler ve bu yolla çocuğun hayatında önemli rol oynar. Eğitim sektörü sisteminde maaşların düşük olması öğretmenlerin çalışmasını ve dolaylı olarak çocuğun okuldaki durumunu da etkilemektedir.Sistemler hiyerarşisindeki 4. halka makro-sistemler, toplumdaki genel-geçer değerler ve normları temsil eder. Daha sonra kurama 5. halka olarak kronosistemler eklenmiştir. Kronosistemler, bireyin yaşantısının zaman içerisinde diğer sistemlerin ekolojisinin gelişiminden etkilenmesini içeriyor. | en_US |
dc.identifier.citation | Demirağ, R. N., Bayrakdar, E., Yüksel, S., Vahapoğlu, A. ve Çakıcı, G. (2019). Ekolojik kuram. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/738 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06208 | |
dc.subject | Çocuk | en_US |
dc.subject | Çevre | en_US |
dc.subject | Aile | en_US |
dc.subject | Ekolojik sistemler | en_US |
dc.title | Ekolojik kuram | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |