Ses Evrenim isimli etkinlik paketinin çocukların sesbilgisel farkındalık becerilerine etkisinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Erken okuryazarlık; çocukların doğumundan ilkokula başlamadan önceki süreyi kapsayan, kitaplarla, yazıyla, ses ve harflerle karşılaştığı bir süreçtir. Erken okuryazarlık becerilerinden biri olan sesbilgisel farkındalık da sözel dilin ayrı ve yinelenen birimlerden (ör:ses birimler, heceler, sözcükler) oluştuğu bilgisi ve bu birimleri düzenleme becerisidir. Bu çalışmada okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocuklar için hazırlanan “Ses Evrenim” isimli etkinlik paketinin çocukların sesbilgisel farkındalık becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Erken okuryazarlık, Okul öncesi dönem, Sesbilgisel farkındalık becerileri, Sesbilgisel farkındalık eğitimi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Demircan, H., Çelik, H. N., Akyar, İ., Dicle, M., Bekar, R. (2019). Ses evrenim isimli etkinlik paketinin çocukların sesbilgisel farkındalık becerilerine etkisinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.