Ses Evrenim isimli etkinlik paketinin çocukların sesbilgisel farkındalık becerilerine etkisinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Erken okuryazarlık; çocukların doğumundan ilkokula başlamadan önceki süreyi kapsayan, kitaplarla, yazıyla, ses ve harflerle karşılaştığı bir süreçtir. Erken okuryazarlık becerilerinden biri olan sesbilgisel farkındalık da sözel dilin ayrı ve yinelenen birimlerden (ör:ses birimler, heceler, sözcükler) oluştuğu bilgisi ve bu birimleri düzenleme becerisidir. Bu çalışmada okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocuklar için hazırlanan “Ses Evrenim” isimli etkinlik paketinin çocukların sesbilgisel farkındalık becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Erken okuryazarlık, Okul öncesi dönem, Sesbilgisel farkındalık becerileri, Sesbilgisel farkındalık eğitimi
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Demircan, H., Çelik, H. N., Akyar, İ., Dicle, M., Bekar, R. (2019). Ses evrenim isimli etkinlik paketinin çocukların sesbilgisel farkındalık becerilerine etkisinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.