Kurum içi iletişimde duygusal bulaşmanın rolü: Yönetici-çalışan üzerine bir araştırma

dc.authorid0000-0003-1845-4716en_US
dc.contributor.advisorÇakıcı Öztürk, Gülçin
dc.contributor.authorSezer, Burçin
dc.date.accessioned2024-07-12T22:36:21Z
dc.date.available2024-07-12T22:36:21Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-02en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİletişim birey ve toplumlar için vazgeçilmez bir olgudur. İnsan yapısı itibariyle sosyal bir varlıktır. Sosyal varlığının gelişmesi ise etkili bir iletişim sürecine bağlıdır. İletişim yaşamın temel yapıtaşlarındandır. Bu yüzden sadece birey için değil kurumlar için de iletişim büyük önem taşır. Bireyler toplum ve örgüt içinde karşısındaki kişilerin duygularından etkilenerek, tutum ve davranışlarını bu duygu ve düşüncelere göre şekillendirerek duygusal bulaşma yaşamaktadır. Bu bağlamda çalışmanın konusu kurum içi iletişimde duygusal bulaşmanın yönetici ve çalışanlar üzerindeki rolü ve etkisini kapsamaktadır. Bu kapsamda kamu kurum ve kuruluşlar ile özel sektörde görev alan yönetici ve çalışanlar üzerinde uygulanmıştır. Genel tarama modeli-kesitsel araştırma yöntemi kullanılan çalışmada; anket tekniğinden faydalanılarak, kurum içi duygusal bulaşmanın yöneticiler ve çalışanlar üzerinde etkili olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için çalışmanın sınırlılıkları ve hedef grup belirlenmiş, katılımcılar için özel olarak hazırlanan anket soruları ve bu sorulara verilen cevaplar duygusal bulaşma ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçeği ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda elde edilen veriler, kurum içi iletişimde duygusal bulaşmanın yönetici ve çalışanlar üzerinde etkili olduğunu göstermiştir. Özellikle üst düzey yönetici ve çalışanların, alt düzey çalışanlar üzerinde etkilerinin daha belirgin olduğu, kurum içinde edinilen bilgilerin kalitesinin çalışan ve yöneticiler üzerinde etkili olduğu, kurum içi iletişim kanallarının duygusal bulaşmada önemli rol oynadığı ve kurum içi duygusal bulaşmanın örgüt bağlılığı ile doğrudan ilişkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Kurum içerisinde negatif duygularla çevrili olumsuz çalışma ikliminin çalışanların performanslarında düşüşe sebebiyet verdiği ve kaygıyı arttırdığı, pozitif duyguların ve olumlu çalışma ikliminin çalışanların performans verimliliğini etkileyerek örgütsel bağlılığı arttırdığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractCommunication is an indispensable fact for individuals and societies. Man is a social being in terms of his structure. The development of social existence depends on an effective communication process. Communication is one of the basic building blocks of life. Therefore, communication is of great importance not only for the individual but also for the institutions. Individuals experience emotional contagion by being affected by the emotions of the people in the society and organization and shape their attitudes and behaviors according to these feelings and thoughts. The subject of the study covers the the role and the impact of the internal communication of emotional contagion on administrators and employees. This study in which the general screening model-cross sectional research method survey technique was used, is aimed to show that internal emotional transmission is either effective or ineffective on administrators and employees who are working in public institutions and organizations and the private sector. In order to achieve this goal, the limitations of the study and the target group were determined, and the questionnaire questions specially prepared for the participants and the answers given to these questions were analyzed with emotional contagion scale and organizational commitment scale. The data obtained as a result of the study showed that emotional contagion in internal communication had an effect on administrators and employees. In particular, it has been revealed that the effects of senior administrators and employees on lower-level employees are more pronounced, the quality of the information obtained within the organization is effective on employees and managers, internal communication channels play an important role in emotional transmission, and internal emotional transmission is directly related to organizational commitment. It was concluded that the negative working climate surrounded by negative emotions within the organization caused a decrease in the performance of the employees and increased anxiety, and that the positive emotions and positive working climate increased the performance efficiency of the employees and increased the organizational commitment.en_US
dc.identifier.citationSezer, B. (2023). Kurum içi iletişimde duygusal bulaşmanın rolü: Yönetici-çalışan üzerine bir araştırma The role of emotional contagion in the internal communication: A research on administrator-employee. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12507
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2571en_US
dc.subjectKurum içi iletişimen_US
dc.subjectDuygusal bulaşmaen_US
dc.subjectÖrgütsel bağlılıken_US
dc.subjectInternal communicationen_US
dc.subjectEmotional contagionen_US
dc.subjectOrganizational commitmenten_US
dc.titleKurum içi iletişimde duygusal bulaşmanın rolü: Yönetici-çalışan üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe role of emotional contagion in the internal communication: A research on administrator-employeeen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar