Tüketicilerin son aşama teslimat seçimlerinde yenilikçi teslimat çözümlerinin etkileri

dc.authorid0000-0002-5366-9774en_US
dc.contributor.advisorTanyaş, Mehmet
dc.contributor.authorKarlı, Halil
dc.date.accessioned2024-07-12T22:37:20Z
dc.date.available2024-07-12T22:37:20Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-04en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Lojistik ve Tedarik Zincir Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSon aşama teslimat, tüketiciler için en çok önem verilen e-ticaret süreçlerinin başında gelmektedir. Bu sürecin tüketiciler için uygun, e-ticaret ve son aşama teslimat firmaları için ise en az maliyetli şekilde gerçekleşmesi gerekmektedir. Geleneksel teslimat yöntemi hem tüketicilerin hem de e-ticaret ve son aşama teslimat firmalarının beklentilerini karşılamakta güçlük çekmektedir. Bu sorunu çözmek amacıyla yenilikçi teslimat çözümleri geliştirilmiştir. Ancak bu çözümlerin beklenen faydayı sağlamasının yolu tüketiciler tarafından tercih edilmesidir. Bu tezin amacı, yenilikçi teslimat çözümlerin, tüketicilerin son aşama teslimat seçimleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma yöntemi olarak kesikli seçim deneyi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 480 katılımcıdan anket ile veri toplanmış olup bu veriler çok terimli lojistik regresyon ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre adrese teslimat seçiminde teslimat ücreti, teslimat süresi, teslimat firmasının çalışma saatleri özellikleri etkili olurken, teslimat yöntemi ve bilgilendirme ve takip özellikleri etkili olmamaktadır. Teslimat noktası seçiminde; teslimat ücreti, teslimat süresi, alınabilecek saatler, bilgilendirme ve takip ve uzaklık özellikleri tüketicilerin seçimini etkilemektedir. Bu çalışma bulgularının, tüketicilerin yenilikçi teslimat çözümlerine yönlendirilmesi için son aşama teslimat ve e-ticaret firmalarının nasıl bir yaklaşım göstermesi gerektiği konusunda içgörü sağlaması beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractLast mile delivery is one of the most important e-commerce processes for consumers. This process needs to be convenient for consumers and cost-effective for e-commerce and last-mile delivery companies. The traditional delivery method struggles to meet the expectations of both consumers and e-commerce and last-mile delivery companies. Innovative delivery solutions have been developed to solve this challenge. However, for these solutions to provide the expected benefits, they must be preferred by consumers. The purpose of this thesis is to examine the effects of innovative delivery solutions on consumers' last mile delivery choices. A discrete choice experiment was used as the research method. Within the scope of the research, questionnaires were collected from 480 participants and these data were analyzed with a multinomial logit model. According to the findings of the study, delivery cost, delivery time and the working hours of the delivery company have an effect on the choice of delivery to the address, while delivery method and information and tracking attributes do not have an effect. In the choice of delivery point, delivery cost, delivery time, hours of pick-up, information and tracking, and distance attributes affect consumers' choices. The findings of this study are expected to provide insights on how last-mile delivery and e-commerce companies should approach to drive consumers towards innovative delivery solutions.en_US
dc.identifier.citationKarlı, H. (2023). Tüketicilerin son aşama teslimat seçimlerinde yenilikçi teslimat çözümlerinin etkileri The effects of innovative delivery solutions on consumers' last mile delivery choices. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12587
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2651en_US
dc.subjectSon aşama teslimaten_US
dc.subjectKesikli seçim deneyien_US
dc.subjectYenilikçi teslimat çözümlerien_US
dc.subjectDroneen_US
dc.subjectOtonom roboten_US
dc.subjectAkıllı paket dolaplaren_US
dc.subjectLast mile deliveryen_US
dc.subjectDiscrete choice experimenten_US
dc.subjectInnovative delivery solutionsen_US
dc.subjectDroneen_US
dc.subjectAutonomous roboten_US
dc.subjectSmart parcel lockersen_US
dc.titleTüketicilerin son aşama teslimat seçimlerinde yenilikçi teslimat çözümlerinin etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of innovative delivery solutions on consumers' last mile delivery choicesen_US
dc.title.alternative2023en_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar