Çevrimiçi (Online) alışverişte farklı toplumların riskleri algılamasına dair bir çalışma

dc.contributor.advisorÜlger, Gürdal
dc.contributor.authorAngün, Serdar
dc.date.accessioned2024-07-12T22:23:44Z
dc.date.available2024-07-12T22:23:44Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016-05en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGeleneksel mağaza alışverişlerinde algılanan risklerin yanında çevrimiçi alışverişte teknolojinin kullanımıyla beraber ortaya çıkan riskler bulunmaktadır. İnternetin yaygınlaşmasıyla beraber e-ticaret hızla gelişmektedir. Bu risklerin azaltılması e-ticaretin daha geniş kitlelere ulaşmasına destek olacaktır. Çevrimiçi alışverişte kişisel bilgilerin ve finansal bilgilerin korunması, satın alınan ürünün düşünülen ihtiyacı karşılaması, ürünü yeterince inceleyebilme, geri iade gibi konular risk olarak algılanabilmektedir. Türkiye ve ABD'de bulunan kullanıcıların algıladıkları riskler bu araştırmada karşılaştırılmıştır. İnternet üzerinden kullanıcılara ulaştırılan anket vasıtasıyla veriler Türkiye ve ABD'deki kullanıcılardan toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda iki ülke arasındaki risk algılarının hangi alanlarda farklılaştıkları, farklılığın demografik değişkenleri tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThere are some risks resulting from use of technology in online shopping as well as the risks perceived in traditional store shopping. E-business is growing rapidly with the expansion of the Internet. Reducing those risks would enable e-business to reach the large masses. In online shopping, issues such as the protection of personal and financial information, a purchased product meeting the expectations, examining a product adequately, returning a product are perceived as risks. The risks perceived by Turkish and American users were compared in this study. According to the findings, in what areas the risk perceptions between these two countries differentiate and the demographic variables of difference were found.en_US
dc.identifier.citationAngün, S. (2016). Çevrimiçi (Online) alışverişte farklı toplumların riskleri algılamasına dair bir çalışma / A study of percievied risks in online shopping from different societies (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11175
dc.institutionauthorAngün, Serdaren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1202en_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjecte-Ticareten_US
dc.subjectÇevrimiçi alışverişen_US
dc.subjectAlışverişte risken_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjecte-Businessen_US
dc.subjectOnline shoppingen_US
dc.subjectRisk in shoppingen_US
dc.titleÇevrimiçi (Online) alışverişte farklı toplumların riskleri algılamasına dair bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA study of percievied risks in online shopping from different societiesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Serdar_Angün_Çevrimiçi_(Online)_Alışverişte.pdf
Boyut:
1.63 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format