Okul öncesi çocukları olan ebeveynlerin medya okuryazarlığı ve medya okuryazarlığının ailenin eğitim düzeyi ile ilişkisinin incelenmesi
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Medya okuryazarlığı, kitle iletişim ve medya araçları ile elde edilen mesajlara erişebilme, bu mesajları zihin süzgecinden geçirerek eleştirel bakış açısıyla çözümleyebilme, değerlendirebilme ve böylece kendi medya iletilerini üretebilme yeteneğidir. Son yıllarda yapılan araştırmalar kitle iletişim ve medya araçlarının çocukların hayatında zaman, mekan olarak etkisinin arttığını ileri sürmektedir. Teknolojik zihinle doğmuş “dijital kuşak” olarak adlandırılabileceğimiz yeni nesil çocuklar için kitle iletişim ve medya araçları onların dünyayı algılama biçimi haline gelmiştir. Bu sebeple medya okuryazarlığı önemini bir kez daha vurgulamaktadır. Ebeveynler çocuklarının dijital dünyadan olumsuz yönde etkilenmemeleri adına çocuklarının hayatlarını düzenlemek konusunda kendilerini sorumlu hissettiklerini belirtmektedirler. Bunun aksine medya okuryazarlığı gelişim gösteremez ise toplumsal etkileşimin alt düzeyde kalacağı ve çocuklar için bu durumun birçok açıdan ciddi dönüşümlere neden olacağı düşünülmektedir. Teknolojinin içinde olan bu nesil için medya okuryazarlığı elzem konular arasındadır.