Pandemi sürecinde uzaktan öğretim yönetimi
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
“Maltepe Üniversitesinde pandemi sürecinde toplamda 10.689 ders uzaktan eğitim kapsamında senkron (eşzamanlı) gerçekleştirilmiştir. Hem öğrenci hem de akademisyen tarafından günde yaklaşık 30-35 bin civarında sisteme giriş gerçekleşmiştir. Toplamda gerçekleştirilen 116.981 eşzamanlı ders oturumunun süresinin 190.277 saat olduğu görülmektedir. Pandemide kapanma sürecinde eğitimin kesintisiz sürmesinin tek aracı uzaktan eğitim yöntemi olmuştur. Artık eğitimde sürdüreceğimiz sistem “yeni normal” kavramının içini dolduran ve teknolojiden de yararlandığımız hibrit ve harmanlanmış eğitim modelidir. Yapay zekâ, artırılmış gerçeklik, makine öğrenmesi gibi teknolojik gelişmelerin eğitim süreçlerine entegrasyonu konusunda üniversitelerin yenilikçi yaklaşımla üzerine düşeni yapması önemlidir.”
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Pandemi, Uzaktan öğretim, Çevrimiçi ders, Yeni normal, Makine öğrenmesi
Kaynak
Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yaşlıca, E. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan öğretim yönetimi. Karasar, Ş. ve Eldem Anar, Ü. İ. (ed), Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü içinde (75-92 ss.). İstanbul; Maltepe Üniversitesi.