Pandemi sürecinde uzaktan öğretim yönetimi

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

“Maltepe Üniversitesinde pandemi sürecinde toplamda 10.689 ders uzaktan eğitim kapsamında senkron (eşzamanlı) gerçekleştirilmiştir. Hem öğrenci hem de akademisyen tarafından günde yaklaşık 30-35 bin civarında sisteme giriş gerçekleşmiştir. Toplamda gerçekleştirilen 116.981 eşzamanlı ders oturumunun süresinin 190.277 saat olduğu görülmektedir. Pandemide kapanma sürecinde eğitimin kesintisiz sürmesinin tek aracı uzaktan eğitim yöntemi olmuştur. Artık eğitimde sürdüreceğimiz sistem “yeni normal” kavramının içini dolduran ve teknolojiden de yararlandığımız hibrit ve harmanlanmış eğitim modelidir. Yapay zekâ, artırılmış gerçeklik, makine öğrenmesi gibi teknolojik gelişmelerin eğitim süreçlerine entegrasyonu konusunda üniversitelerin yenilikçi yaklaşımla üzerine düşeni yapması önemlidir.”

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Pandemi, Uzaktan öğretim, Çevrimiçi ders, Yeni normal, Makine öğrenmesi

Kaynak

Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yaşlıca, E. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan öğretim yönetimi. Karasar, Ş. ve Eldem Anar, Ü. İ. (ed), Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü içinde (75-92 ss.). İstanbul; Maltepe Üniversitesi.