Okul öncesi öğretmenlerinin TRT Çocuk tv kanalındaki programlara yönelik görüşlerinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin TRT Çocuk TV kanalındaki programların içeriklerine ve çocukları etkileme durumlarına yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Yöntem: Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinde yürütülecektir. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yönteminden yararlanılarak belirlenecek olan 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde devlet anaokullarında ve kurum anasınıflarında okul öncesi öğretmenliği yapan 25 okul öncesi öğretmeni oluşturacaktır. Çalışma grubunun demografik özelliklerine ilişkin bilgi toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan Bilgi Formu (öğretmenlerin cinsiyeti, yaşı, çocuk sahibi olup olmadığı ve kaç yıldır öğretmenlik mesleğini yaptığına dair bilgiler) ve TRT Çocuk TV kanalındaki programların içeriklerine ve çocukları etkileme durumlarına yönelik görüşleri hakkında derinlemesine bilgi edinebilmek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılacaktır. görüşme soruları için beş alan uzmanından görüş alınıp pilot çalışma yapılarak görüşme sorularının son hali verilmiştir. Veriler, bireysel görüşmelerle toplanacak ve katılımcılardan izin alınarak ses kaydına alınacaktır. Görüşmeler esnasında alınan ses kayıtları çözümlenerek yazılı doküman haline getirilip yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla eşleştirilecektir. Çalışmada verilerin analizi için nitel veri analiz türlerinden içerik analizi yöntemi kullanılacak ve içerik analizi sonucunda veriler kodlanmış ve ortak kodlar temalar altında toplanacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Aytaç, S. Y., Görmez, M., Karanfil, Ş., Muharremoğlu, E. N. ve Yılmaz, M. G. (2019).
Okul öncesi öğretmenlerinin TRT Çocuk tv kanalındaki programlara yönelik görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.