Okul öncesi öğretmenlerinin TRT Çocuk tv kanalındaki programlara yönelik görüşlerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin TRT Çocuk TV kanalındaki programların içeriklerine ve çocukları etkileme durumlarına yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Yöntem: Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinde yürütülecektir. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yönteminden yararlanılarak belirlenecek olan 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde devlet anaokullarında ve kurum anasınıflarında okul öncesi öğretmenliği yapan 25 okul öncesi öğretmeni oluşturacaktır. Çalışma grubunun demografik özelliklerine ilişkin bilgi toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan Bilgi Formu (öğretmenlerin cinsiyeti, yaşı, çocuk sahibi olup olmadığı ve kaç yıldır öğretmenlik mesleğini yaptığına dair bilgiler) ve TRT Çocuk TV kanalındaki programların içeriklerine ve çocukları etkileme durumlarına yönelik görüşleri hakkında derinlemesine bilgi edinebilmek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılacaktır. görüşme soruları için beş alan uzmanından görüş alınıp pilot çalışma yapılarak görüşme sorularının son hali verilmiştir. Veriler, bireysel görüşmelerle toplanacak ve katılımcılardan izin alınarak ses kaydına alınacaktır. Görüşmeler esnasında alınan ses kayıtları çözümlenerek yazılı doküman haline getirilip yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla eşleştirilecektir. Çalışmada verilerin analizi için nitel veri analiz türlerinden içerik analizi yöntemi kullanılacak ve içerik analizi sonucunda veriler kodlanmış ve ortak kodlar temalar altında toplanacaktır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aytaç, S. Y., Görmez, M., Karanfil, Ş., Muharremoğlu, E. N. ve Yılmaz, M. G. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin TRT Çocuk tv kanalındaki programlara yönelik görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.