Globalizing influence of social media and internet use on socio-cultural capital of youths in Nigeria: a study of undergraduate students

Küçük Resim Yok

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Globalization is the process of interaction and integration among people of different nations, which have effects on cultural, social, political and economic systems all around the world. Research shows that social media a new revolution in the communications industry has become popular across the world. Not only has social media become the alternative, fast and effective means of communication, it has also converted our world into a global village, followed by western dominance of the socio-cultural values of weaker nations. These new trends in communication have created a new form of social interaction which brings people from different social and cultural backgrounds together on a common ground and also pave way for them to in|eract with each other without being constrained by distance and time...
Küreselleşme, farklı milletlerden insanlar arasındaki etkileşim ve entegrasyon sürecidir ve bu süreç tüm dünyadaki kültürel, sosyal ve politik sistem üzerinde etkilidir. Araştırmalar, iletişim endüstrisinde yeni bir devrim olan sosyal medyanın tüm dünyada popüler olduğunu göstermektedir. Sosyal medya yalnızca iletişimin hızlı ve etkili biçimi olarak bir alternatif olmakla kalmayarak, dünyamızı sosyokülturel değerler açısından Batının daha zayıf uluslara hakim olduğu bir küresel köy haline getirmektedir, lletişimdeki söz konusu gelişmeler. farklı sosyal ve kültürel altyapılara sahip kişileri, mekan ve zaman ile kısıtlanmadan etkileşim kuracakları ortak bir zeminde bir araya getiren yeni bir sosyal etkileşim yapısı ortaya çıkarmaktadır...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Social media, Globalisation, Socio-cultural capital, Nigerian youth, İnternet, Sosyal medya, Küreselleşme, Sosyokültürel sermaye, Nijerya gençliği, İnternet

Kaynak

2017 Faculty of Communication International Student Congress

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Okwara, C. O. (2017). Globalizing influence of social media and internet use on socio-cultural capital of youths in Nigeria: a study of undergraduate students. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (32-34 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.