Okul öncesi dönemdeki 4-6 yaş arası çocukların toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin algılarının anne rollerine yönelik görüşleri açısından incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmada, okul öncesi dönemdeki 4-6 yaş arası çocukların toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin algılarının anne rollerine yönelik görüşleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Çocuklara iki durum ( “annen evde neler yapar...” , “ annen dışarıda neler yapar...” ) sunulmuş ve bunlar sonucunda iki ayrı resim çizmeleri ve bu resimleri anlatmaları istenmiştir. Veriler, çocuklarla birebir görüşme yapılarak ve araştırmacının görüşme süresince aldığı yazılı notlar ile toplanmıştır. Çalışma grubunu Zonguldak Ereğli ilçesinde ilköğretime bağlı anaokuluna devam eden 10 kız ve 10 erkek olmak üzere 20 çocuk oluşturmaktadır. Yaşları üç 4 yaş, on beş 5 yaş, iki 6 yaş arasında değişmektedir. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiş ve araştırmacı tarafından kodlanarak belli temalara ulaşılmıştır. Yapılan içerik analizi sonucu elde edilen kod ve kategoriler doğrultusunda ulaşılan kız ve erkek çocukları için temalar şu şekildedir: Ev içerisine yönelik temalar; yemek yapmak, düzenlemek, temizlik, canlı bakımı, evde aktivite yapmak, ütü yapmak, çocuklarla ilgilenmek. Ev dışına yönelik kız ve erkek çocukları için temalar yukarıda belirtilenlere ek olarak (yemek yapmak, ütü yapmak ve evde aktivite yapmak hariç); bir şey yapmamak, işe gitmek, alışveriş yapmak, sosyal aktivite ve doktora gitmek şeklindedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Toplumsal cinsiyet, Toplumsal cinsiyet rolleri, Anne rolü, Okulöncesi dönem
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Keser, P. B., Özer, G. (2019). Okul öncesi dönemdeki 4-6 yaş arası çocukların toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin algılarının anne rollerine yönelik görüşleri açısından incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.