Vygotsky ve Piaget'nin düşünme-dil ilişkisi bağlamında karşılaştırılması

No Thumbnail Available

Date

2006

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Maltepe Üniversitesi

Access Rights

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Dil ve düşünme arasındaki ilişki kuramsal açıdan da deneysel açıdan da çağlar boyunca ilgi çekmiştir, çekmeye de devam etmektedir. Dilbilimciler, felsefeciler, ruhbilimciler bu konuda birçok görüş ortaya koymuşlar, ancak ortak bir noktada henüz anlaşamamışlardır. Çalışma boyunca Vygotsky ve Piaget'nin görüşleri ayrı ayrı değerlendirilmiş ve bunu yaparken de birinin diğerinden daha iyi düşündüğünü kanıtlamak yerine her ikisinin de düşünme ve dil arasındaki kuramsal boyuttaki farklılıklarının ortaya konması hedeflenmiştir. Çalışmada da görüleceği gibi, hem Piaget hem de Vygotsky'e göre dil ve düşünme arasında çok yakın bir bağlantı söz konusudur. Çalışmada Vygotsky ve Piaget'nin bilişsel gelişim ve eğitim üzerine olan fikir ve teorilerinin günümüzde de çok önemli bir rol oynadığı ortaya çıkmıştır.

Description

Keywords

Piaget, Vygotsky, düşünce, dil, biIişsel gelişim, eğitim

Journal or Series

Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

1

Issue

1.Şub

Citation

Tuna, S. (2006). Vygotsky ve Piaget'nin düşünme-dil ilişkisi bağlamında karşılaştırılması. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi. 1(1-2), s. 61-76.