Pazarlama stratejileri karması ve pazar odaklılık ile firma performansı ilişkisi; endüstriyel mutfak sektöründe bir uygulama / The reletionship of firm performance regarding the marketing strategies mix and market orientation, a study on industrial kitchen sector

dc.contributor.advisorTopkara Uslu, Aypar
dc.contributor.authorÖzütürk, Murat
dc.date.accessioned2024-07-12T22:16:00Z
dc.date.available2024-07-12T22:16:00Z
dc.date.issued2007en_US
dc.date.submitted2007en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGünümüz koşulları çok sert rekabetlerin yaşandığı koşullardır. Bir günde değişen müşteri istekleri, yakalanması çok zor, dakikalarla değişebilen teknolojiler, rekabet edilmesi güç, yeni ve güçlü rakipler karşısında bir firmanın yaşamını sürdürebilmesi için pazarlama yapma ve pazar odaklı olma vazgeçemeyeceği bir unsurdur. Pazar odaklılık denilince, genel algı müşterinin isteklerine uygun davranış biçimlerinin geliştirildiği iş modellerinin oluşturulmasıdır. Klişeleşmiş aynı stratejilerle ilerleme kaydetmenin mümkün olmadığı günümüz pazarlarında, müşterilerin gereksinimlerini ve taleplerini pazarlama vasıtasıyla devamlı güncel tutmak ve yeni müşteriler kazanmaya çalışmak, mevcut rakiplerin ve yeni ortaya çıkacak rakiplerin de bir adım önünde olmamızı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, pazarlama stratejilerinin ve pazar odaklılığın etkilerinin firma performansı ilişkisini analiz etmektir. Pazar odaklılık ve pazarlama stratejileri performans üzerinde oldukça büyük etkilere sahiptir. Bu durum da girişimlerin yüksek gelişmeyi yakalamalarına neden olur. Bu araştırma pazar odaklılık ve pazarlama stratejileri arasındaki uyumun performans artışına neden olacağını ileri sürer.en_US
dc.description.abstractGünümüz koşulları çok sert rekabetlerin yaşandığı koşullardır. Bir günde değişen müşteri istekleri, yakalanması çok zor, dakikalarla değişebilen teknolojiler, rekabet edilmesi güç, yeni ve güçlü rakipler karşısında bir firmanın yaşamını sürdürebilmesi için pazarlama yapma ve pazar odaklı olma vazgeçemeyeceği bir unsurdur. Pazar odaklılık denilince, genel algı müşterinin isteklerine uygun davranış biçimlerinin geliştirildiği iş modellerinin oluşturulmasıdır. Klişeleşmiş aynı stratejilerle ilerleme kaydetmenin mümkün olmadığı günümüz pazarlarında, müşterilerin gereksinimlerini ve taleplerini pazarlama vasıtasıyla devamlı güncel tutmak ve yeni müşteriler kazanmaya çalışmak, mevcut rakiplerin ve yeni ortaya çıkacak rakiplerin de bir adım önünde olmamızı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, pazarlama stratejilerinin ve pazar odaklılığın etkilerinin firma performansı ilişkisini analiz etmektir. Pazar odaklılık ve pazarlama stratejileri performans üzerinde oldukça büyük etkilere sahiptir. Bu durum da girişimlerin yüksek gelişmeyi yakalamalarına neden olur. Bu araştırma pazar odaklılık ve pazarlama stratejileri arasındaki uyumun performans artışına neden olacağını ileri sürer.en_US
dc.identifier.citationÖzütürk, M. (2007). Pazarlama stratejileri karması ve pazar odaklılık ile firma performansı ilişkisi; endüstriyel mutfak sektöründe bir uygulama / The reletionship of firm performance regarding the marketing strategies mix and market orientation, a study on industrial kitchen sector (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10249
dc.institutionauthorÖzütürk, Muraten_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0276en_US
dc.subjectPazarlama stratejileri karmasıen_US
dc.subjectPazar odaklılıken_US
dc.subjectFirma performansıen_US
dc.subjectEndüstriyel mutfak sektörüen_US
dc.subjectMarketing strategies mixen_US
dc.subjectMarket orientationen_US
dc.subjectFirm performanceen_US
dc.subjectIndustrial kitchen sectoren_US
dc.titlePazarlama stratejileri karması ve pazar odaklılık ile firma performansı ilişkisi; endüstriyel mutfak sektöründe bir uygulama / The reletionship of firm performance regarding the marketing strategies mix and market orientation, a study on industrial kitchen sector en_US
dc.title.alternativeThe reletionship of firm performance regarding the marketing strategies mix and market orientation, a study on industrial kitchen sectoren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Pazarlama stratejileri karması ve pazar odaklılık ile firma performansı ilişkisi; endüstriyel mutfak sektöründe bir uygulama / The reletionship of firm performance regarding the marketing strategies mix and market orientation, a study on industrial kitchen sector
Boyut:
802.14 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text