Okul yöneticilerine göre salgın döneminde uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlar (İstanbul-Maltepe ilçesi örneği)

dc.authorid0000-0002-0391-4698en_US
dc.authorid0000-0001-7314-2964en_US
dc.contributor.advisorKoç, Nizamettin
dc.contributor.authorTekin, Özlem
dc.date.accessioned2024-07-12T22:35:21Z
dc.date.available2024-07-12T22:35:21Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstract2019 yılının sonlarında ortaya çıkan Covid-19 salgınının, dünyanın her yerinde sağlık, sosyal, ekonomik olmak üzere hayatın her alanında birçok etkileri görülmüştür. Bu salgından en çok etkilenen alanlardan biri de kuşkusuz eğitim olmuştur. Tüm dünya genelinde olduğu gibi, salgın nedeniyle, Türkiye’de de tüm öğretim kademelerinde yüz yüze eğitime ara verilmiş ve tüm öğrenciler için uzaktan eğitim olanakları kullanılmaya başlanmıştır. Bu araştırmanın amacı, Covid-19 salgını sebebiyle tüm eğitim kademelerinde uzaktan eğitime geçilmesiyle devlet ortaokulları ve imam hatip ortaokulları yöneticilerinin karşılaştıkları sorunların incelenmesi ve gelecek uygulamalar için önerilerde bulunmaktır. Araştırma betimsel tarama modelinde, araştırmacının kendisinin hazırlamış olduğu 5’li likert ölçeği düzeninde bir anketin uygulanması şeklinde yapılmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticileri görüşlerine göre, uzaktan eğitim sisteminin altyapı, tasarım, erişim, güvenlik, içerik, uygulama, kalite, mevzuat ve pedagojik açıdan güçlendirilmesi ve geliştirilmesi gerektiği görülmüştür. İki eğitim şeklinin avantajlarından yararlanılarak bütünleştirilmesinin sorunlara çözüm olabileceği öngörülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe Covid-19 epidemic, which emerged at the end of 2019, has had many effects in all areas of life, including health, social and economic, all over the world. One of the areas most affected by this epidemic has undoubtedly been education. As in the whole world, due to the epidemic, face-to-face education has been suspended at all education levels in Turkey and distance education opportunities have begun to be used for all students. The purpose of this research is to examine the problems faced by the administrators of public secondary schools and imam hatip secondary schools due to the transition to distance education at all education levels due to the Covid-19 epidemic and to make suggestions for future applications. In the descriptive survey model, the research was conducted in the form of a questionnaire in the form of a 5-point Likert scale prepared by the researcher herself. As a result of the research, according to the opinions of school administrators, it was seen that the distance education system should be strengthened and developed in terms of infrastructure, design, access, security, content, implementation, quality, legislation and pedagogy. It is foreseen that the integration of the two education types by taking advantage of the advantages can be a solution to the problems.en_US
dc.identifier.citationTekin, Ö. (2022). Okul yöneticilerine göre salgın döneminde uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlar (İstanbul-Maltepe ilçesi örneği) / Problems in the distance education process during the epidemic according to school managers (the case of Istanbul-Maltepe district) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12357
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKT2414en_US
dc.subjectSalgınen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectOkul Yöneticilerien_US
dc.subjectEpidemicen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectSchool Administratorsen_US
dc.titleOkul yöneticilerine göre salgın döneminde uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlar (İstanbul-Maltepe ilçesi örneği)en_US
dc.title.alternativeProblems in the distance education process during the epidemic according to school managers (the case of Istanbul-Maltepe district )en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar