Postmodern tüketim kültüründe Z kuşağı üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık alışkanlıkları sorunu

Küçük Resim Yok

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Çağımızdaki teknolojik gelişmeler hayatın her alanını etkilemekte ve bu konuya bağlı olarak bireylerin birbirleriyle iletişim biçimleri doğal olarak değişmektedir. Geleceğimizin tamamen dijital temeller üzerine kurulacağını düşünülürse hayatımızın her alanında yeni dijital okuryazarlık becerilerinin geliştirmesi gerekliliği kaçınılmazdır. Dijital alanlardaki radikal değişiklikler nedeniyle Z Kuşağı artan dijital okuryazarlık sorunundan doğrudan etkilenmektedir. Z kuşağı üniversite gençliğinin sosyal, ekonomik ve teknolojik değişimler sonucunda postmodern dünyada nelerin değişip dönüştüğünü gözlemlemek kuşak araştırmalarının ana konusunu oluşturmaktadır. Bu değişimi yaşayan Z kuşağı üniversite öğrencilerini anlamak, hayata baktığı pencereden ve perspektiften değerlendirmek, kuşak kavramını anlamamıza yardımcı olacaktır. Postmodern dünyada tüketim çılgınlığı, oyun ve etkinliklerin bolluğu Z kuşağı için dijital mecraların daha da cazip hale gelmesini sağlamaktadır. Bu araştırmanın odak noktasında 872 üniversite öğrencisinin görüş ve tercihleri yer almaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “ Kişisel Bilgi Formu”, “ Dijital Okuryazarlık Ölçeği” ve “Postmodern Tüketici Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin kendilerini yüksek düzeyde dijital okuryazar gördükleri ve aynı zamanda Z Kuşağı öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeyleri ile postmodern tüketici davranışı gösterme düzeyleri arasında yapılan incelemede anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Technological developments in our age affect all areas of life, and depending on this issue, the methods of communication with each other is changing. Considering that our future will be built entirely on digital foundations, it is inevitable that new digital literacy skills should be developed in all areas of our lives. Due to the radical changes in digital fields, Generation Z is directly affected by the increasing digital literacy problem. Observing what has changed and transformed in the postmodern world as a result of the social, economic and technological changes of the Z generation university youth is the main subject of generational studies. Understanding the Z generation university students who are experiencing this change and evaluating life from the perspective they look at and it will help us understand the concept of this generation. In the Postmodern world, consumption frenzy, abundance of games and activities make digital media even more attractive for Generation Z. The focus of this research is the opinions and preferences of 872 university students. In the study, "Personal Information Form", "Digital Literacy Scale" and "Postmodern Consumer Scale" were used as data collection tools. According to the findings obtained from the research, it was determined that the students consider themselves digitally literate at a high level and at the same time, there is a significant and positive relationship between the students' digital literacy levels and their postmodern consumer behavior levels.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

postmodern tüketim kültürü, Z kuşağı, dijital okuryazarlık, kuşaklar, postmodern consumption culture, generation Z, digital literacy, generations

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Korkmaz, D. (2022). Postmodern tüketim kültüründe Z kuşağı üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık alışkanlıkları sorunu / The problem of digital literacy habits of generation Z university students in the postmodern consumption culture (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.