Okul öncesi öğretmen adaylarının sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitimi anabilim dalında okuyan öğretmen adaylarının sınıf yönetimi ile ilgili becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu değişkenler; sınıf düzeyleri, mezun oldukları okul türü ve ikinci lisans eğitimi almak olarak belirlenmiştir. Sınıf yönetimi, sınıfta yer alan kaynakları belli bir amaca yönelik örgütleme ve örgütlenen sistemi sürdürme sürecidir. Dolayısıyla çoğu derslere ait olan amaçları gerçekleştirmek için sınıfa ait tüm kaynaklardan bir sistem oluşturma ve bu sistemi yönetme süreci olarak ifade edilebilir (Arı ve Deniz, 2008). Bu araştırma için 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi lisans programında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları seçilmiştir. Bu çalışma genel tarama modelinde çalışılmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği (OÖÖ-SYBÖ) (Kaplan,2018) kullanılmıştır. Araştırma verileri analiz aşamasındadır.