Okul öncesi öğretmen adaylarının sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitimi anabilim dalında okuyan öğretmen adaylarının sınıf yönetimi ile ilgili becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu değişkenler; sınıf düzeyleri, mezun oldukları okul türü ve ikinci lisans eğitimi almak olarak belirlenmiştir. Sınıf yönetimi, sınıfta yer alan kaynakları belli bir amaca yönelik örgütleme ve örgütlenen sistemi sürdürme sürecidir. Dolayısıyla çoğu derslere ait olan amaçları gerçekleştirmek için sınıfa ait tüm kaynaklardan bir sistem oluşturma ve bu sistemi yönetme süreci olarak ifade edilebilir (Arı ve Deniz, 2008). Bu araştırma için 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi lisans programında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları seçilmiştir. Bu çalışma genel tarama modelinde çalışılmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği (OÖÖ-SYBÖ) (Kaplan,2018) kullanılmıştır. Araştırma verileri analiz aşamasındadır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Sınıf yönetimi, Okul öncesi, Öğretmen adayı
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Temel, M. ve Arslan, E. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.