Erken çocukluk dönemine yönelik resimli çocuk kitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Toplumsal cinsiyet, içinde yaşanılan toplumun kültürel özelliklerine göre birtakım kalıp yargılar taşıyabilir. Çocuklar, kalıp yargıları aile ve çevreleriyle olan ilişkilerinden öğrenirler ve öğrendikleri cinsiyet rollerine uygun davranırlar. Çocuk edebiyatı eserleri, toplumda var olan kadın ve erkek cinsiyetine ilişkin birtakım kalıp yargılar içerebilir. Bu nedenle çocuklar, okuma alışkanlığı kazanırken kalıp yargılar ve cinsiyet ayrımcılığı içeren, hayata önyargıyla yaklaşmalarına sebebiyet veren eserlere maruz bırakılmamalıdır. Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk dönemine yönelik resimli çocuk kitaplarında dilsel ve dil dışı göstergeler aracılığıyla kadın ya da erkek kahramanların aile, iş, okul ve sosyal çevrede hangi rollerle donatıldığı ve hangi kalıp yargıları taşıdığını belirlemektir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Erken çocukluk, Resimli çocuk kitapları, Toplumsal cinsiyet, Cinsiyet rolleri

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Topuz, K., Nişancı, C. S. ve Tütüncü, F. (2019). Erken çocukluk dönemine yönelik resimli çocuk kitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.