Erken çocukluk dönemine yönelik resimli çocuk kitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerinin incelenmesi
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Toplumsal cinsiyet, içinde yaşanılan toplumun kültürel özelliklerine göre birtakım kalıp yargılar taşıyabilir. Çocuklar, kalıp yargıları aile ve çevreleriyle olan ilişkilerinden öğrenirler ve öğrendikleri cinsiyet rollerine uygun davranırlar. Çocuk edebiyatı eserleri, toplumda var olan kadın ve erkek cinsiyetine ilişkin birtakım kalıp yargılar içerebilir. Bu nedenle çocuklar, okuma alışkanlığı kazanırken kalıp yargılar ve cinsiyet ayrımcılığı içeren, hayata önyargıyla yaklaşmalarına sebebiyet veren eserlere maruz bırakılmamalıdır. Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk dönemine yönelik resimli çocuk kitaplarında dilsel ve dil dışı göstergeler aracılığıyla kadın ya da erkek kahramanların aile, iş, okul ve sosyal çevrede hangi rollerle donatıldığı ve hangi kalıp yargıları taşıdığını belirlemektir.