Rasyonel ve duygusal fayda bağlamında kriz iletişimi: Havacılık sektörü örneği

dc.authorid0009-0005-0511-1687en_US
dc.contributor.advisorGülay, Belis
dc.contributor.authorSerengil, Ebru Nilgün
dc.date.accessioned2024-07-12T22:37:15Z
dc.date.available2024-07-12T22:37:15Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-06en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKriz yönetimi, sektörde faaliyet gösteren tüm organizasyonlar için varlıklarını sürdürebilmeleri ve rekabet edebilmeleri açısından önem arz eden faktörlerin başında gelmektedir. İyi bir kriz yönetiminin iyi bir kriz iletişimi ile yönetilebileceğine dair literatürde birçok çalışma yapılmıştır. Ancak özellikle havacılık sektörü özelinde ve küresel olarak 2019 yılında başlayan COVID-19 sebepli pandemi sebebiyle yapılmış çalışmaya literatürde pek rastlanmamıştır. Bu çalışma ile özellikle kriz sürecini etkin bir kriz iletişimi ile yöneten Türk havacılık sektörünün rasyonel ve duygusal fayda bağlamında incelenmesi ile küresel olarak literatüre katkı sağlayacağı öngörülmektedir. COVID-19 salgınının olumsuz etkilerinin Türk havacılık sektörü özelinde neler olduğu ve bu olumsuz etkilerin ortadan kaldırılması için nasıl yaklaşımlar benimsenmesi gerektiği ve kriz iletişimi gibi hususların önem arz eden faktörlerden olduğu değerlendirilmektedir. Bu faktörlerin belirlenmesinde geçerliliği güvenilirliği test edilmiş nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Kriz iletişiminin somut verilerle ölçülebilmesi, sayılabilmesi ve artıp azalma durumunu gösterilmesi amacıyla anket metodu kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında yapılan anket ile ile duygusal ve rasyonel fayda bağlamında araştırmanın yapıldığı sektör olan Türk havacılık sektöründe COVID-19 sürecindeki kriz iletişimi araştırılmıştır.en_US
dc.description.abstractCrisis management is one of the most important factors for all organizations operating in the sector to maintain their existence and compete. There have been many studies in the literature that a good crisis management can be managed with a good crisis communication. However, there has been no study in the literature, especially in the aviation sector and globally due to the COVID-19-related pandemic that started in 2019. With this study, it is predicted that it will contribute to the literature globally by examining the Turkish aviation sector, which manages the crisis process with an effective crisis communication, in the context of rational and emotional benefit. It is considered that the negative effects of the COVID-19 epidemic are specific to the Turkish aviation sector, what approaches should be adopted to eliminate these negative effects, and issues such as crisis communication are important factors. In the determination of these factors, the validity and reliability of the tested quantitative research method was used. Questionnaire method was used in order to measure and count the crisis communication with concrete data and to show the situation of increase and decrease. With the survey conducted within the scope of this study, the crisis communication in the COVID-19 process was investigated in the Turkish aviation sector, which is the sector in which the research was conducted in the context of emotional and rational benefit.en_US
dc.identifier.citationSerengil, E. N. (2023). Rasyonel ve duygusal fayda bağlamında kriz iletişimi: Havacılık sektörü örneği / Crisis communication in the context of rational and emotional benefit: The case of the aviation sector. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12574
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2638en_US
dc.subjectKriz iletişimien_US
dc.subjectRasyonel faydaen_US
dc.subjectDuygusal faydaen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectHavacılık sektörüen_US
dc.subjectCrisis communicationen_US
dc.subjectRational benefiten_US
dc.subjectEmotional benefiten_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectAviation sectoren_US
dc.titleRasyonel ve duygusal fayda bağlamında kriz iletişimi: Havacılık sektörü örneğien_US
dc.title.alternativeCrisis communication in the context of rational and emotional benefit: The case of the aviation sectoren_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Ebru_Nilgün_Serengil_141153114.pdf
Boyut:
2.01 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text