Türk otomotiv yan sanayinde üretim Kanban'ı
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Günümüz artan rekabet ortamında üretici işletmeler, müşteri memnuniyetini sağlamakla birlikte maliyetlerini azaltacak, kârlılıklarını artıracak girişimlerde bulunmaktadırlar. Bu süreçte tedarik zinciri yönetimi önemli bir maliyet kalemi ve firmanın itibarını doğrudan etkileyen bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda işletmeler her geçen gün toplam süreçlerine maksimum katkı sağlayacak yeni tedarik zinciri yöntemleri geliştirerek uygulamaya koyma çabası içinde olmaktadırlar. Yeni yöntemler bir taraftan maliyet ve müşteri memnuniyeti anlamında katkı sağlarken diğer taraftan da çevre korumayı da kapsayacak şekilde tasarlanmaktadır. Son yıllarda çevreye duyarlı üretim sistemlerinin daha da yaygınlaşmasıyla çevreci tedarik zinciri yöntemleri işletmelerde daha fazla uygulama alanı bulmaktadır.
Producers operating in today's increasingly competitive environment, reduce costs, while providing customer satisfaction, they have been attempting to increase their profitability. Supply chain management is an important cost item in this process and the company's reputation as a factor directly affecting emerges. In this context, businesses are becoming every day in practice to put the effort in developing new methods of supply chain to ensure maximum contribution to the overall process. New methods are also designed to include environmental protection from the other side means a side that contributes to the cost and customer satisfaction. Even greener supply chain methods in recent years with the spread of environmentally friendly production systems, businesses are finding more applications.
Producers operating in today's increasingly competitive environment, reduce costs, while providing customer satisfaction, they have been attempting to increase their profitability. Supply chain management is an important cost item in this process and the company's reputation as a factor directly affecting emerges. In this context, businesses are becoming every day in practice to put the effort in developing new methods of supply chain to ensure maximum contribution to the overall process. New methods are also designed to include environmental protection from the other side means a side that contributes to the cost and customer satisfaction. Even greener supply chain methods in recent years with the spread of environmentally friendly production systems, businesses are finding more applications.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Tedarik Zinciri Yönetimi, Otomotiv Yan Sanayi, Kanban Sistemi, Supply Chain Management, Automotive Supplier Industry, Kanban System
Kaynak
Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
II
Sayı
10
Künye
Küçük, B. ve Çabuk, K. (2017). Türk otomotiv yan sanayinde üretim Kanban'ı / Production Kanban at Turkish automotive sub-industry. Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi. II(10), s. 59-86.