Issues, tools and good practices in using new media in small-medium theatre organizations

Küçük Resim Yok

Tarih

2016

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

The word theatre includes all the performing arts (Conte&Langley, 2007). Performing acquires its meaning through the existence of audience, Under this perspective. theatre is accepted as a product that subjects to the laws of marketing. The communication office belongs to the third "P" of the marketing mix (McCarthy, 1950) with main responsibility to obtain free mentions and coverage for the products of the organization (Conte&Langley, 2007). Technology provided solutions to many problems and diminished the expenses of the communication offices for processes such as the postage of press releases, photographs and visual promotion material. The emergence of the lnternet and social media gave theatres new opportunities of communication. This form of media'describes a variety of new sources of online information that are created, initiated, circulated and used by consumers intent on educating each other about products, brands, services, personalities and issues" (Blackshaw&Nazzaro, 2004. p.4), Studies have shown that communication among peers through social media may affect the attitude of new users towards a product (Wang,Yu&Wei, 2012). This paper suggests the tools and good practices for using new media in order to promote the work of small to medium sized theatre organizations, by connecting the facts and characteristics of the new media with the everyday practices of communication officers. lt also contains a collection of tips by communıcation professionaIs obtained through bibliographical research.
Tiyatro kelimesi, tüm performans sanatlarını içermektedir (Conte&- Langley, 2007). Performans kavramı, bir izleyici kitlesinin varlığı sayesinde anlam kazanmaktadır. Bu bakış açısına göre, tiyatrolar, pazarlama kurallarına uygun şekilde bir ürün olarak kabul edilmektedir. Kurumun ürünleri için özgür fikir ve içerikten sorumlu olan iletişim ofisi (Conte&Langley, 2007), pazarlama karmasının üçüncü "P"sini oluşturmaktadır (McCarthy, 1950). Teknoloji, basın bülteni, fotoğraf, görsel tutundurma malzemesi gönderimi gibi süreçlerde iletişim ofisinin birçok sorununa çözüm sağlamış ve giderleri azaltmıştır. İnternet ve sosyal medyanın ortaya çıkışı, tiyatrolara yeni iletişim imkanları sunmuştur. Bu medya biçimi, "tüketiciler tarafından birbirlerini ürünler, markalar, hizmetler, kişilikler ve sorunlar hakkında eğitmek amacıyla yaratılan, girişilen, dolaşan ve kullanılan çevrimiçi enformasyonun çeşitli yeni kaynaklarını ifade etmektedir." (Blackshaw & Nazzaro, 2O04. s.4). Çalışmalar, sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen iletişimin yeni kullanıcıların bir ürüne karşı tutumunu etkilediğini göstermektedir (Wang, Yu & Wei 2012). Bu bildiri, yeni medyaya dair gerçekler ve özellikler ile iletişim ofisi çalışanlarının gündelik pratiklerini ilişkilendirerek, küçük ve orta ölçekli tiyatro kuruluşlarının çalışmalarını desteklemek üzere yeni medya kullanımında geçerli araçlar ve iyi uygulamalar önermektedir. Aynı zamanda iletişim uzmanlarının bibliyografik araştırmayla elde ettikleri bir dizi öneri de içermektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

International Faculty of Communication Student Congress 2016

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Nikolau, K. (2016). Issues, tools and good practices in using new media in small-medium theatre organizations / Küçük ve orta ölçekli tiyatro organizasyonlarındaki yeni medya kullanımına ilişkin yayınlar, araçlar ve iyi uygulama örnekleri. International Faculty of Communication Student Congress 2016, Maltepe Üniversitesi. s. 52-53.