The effects of using short videos on language motivation and acquisition in English as a foreign language

Küçük Resim Yok

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

The main purpose of this study is to explore the effects of using short videos on language motivation and acquisition in English as a foreign language. Therefore, three research questions have been constructed to gather data on the subject: Research Question 1: How and why do teachers use short videos?, Research Question 2: To what extent do short videod contribute to language acquisition? and Research Question 3: To what extent do short videos increase the motivation of students? Interpretative Phenomenological Approach as a qualitative method has been applied in order to gather data on the attitudes of teachers and students. Two questiannaires including close and open-ended questions have been designed and the data has been collected from 10 English teachers and 20 students from the same private high school. The questionnaire for teachers has been intended to gather data on the demograhic profile and the three main research questions; Research Question 1: How and why do teachers use short videos?, Research Question 2: To what extent do short videos contribute to language acquisition? and Question 3: To what extent do short videos increase the motivation of students? The questionnaire for students has also been aimed to collect data regarding the demographic profile and two of the research questions: Research Question 2: To what extent do short videos contribute to language acquisition? and Research Question 3: To what extent do short videos increase the motivation of students? As a result, it has been concluded that teachers are aware of the potential of using short videos as resourceful input and exploit them to teach the target language. Moreover, it has been concluded that short videos enable inclusive and interactive activities and enhance the motivation and engagement of students. Furthermore, it has been found out that exploiting short videos in lesson especially boosts listening and speaking skills, indirectly contributes to critical thinking, writing and reading skills and improves grammar and vocabulary knowledge.
Bu çalışmanın amacı derslerde kısa video kullanımının yabancı dil olarak İngilizce dili kazanımı ve motivasyonu üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Konu ile ilgili bilgi toplamak için üç araştırma sorusu belirlenmiştir: Araştırma Sorusu 1: Öğretmenler nasıl ve neden kısa videoları kullanır? Araştırma Sorusu 2: Kısa videolar ne dereceye kadar dil kazanımına katkıda bulunur? ve Araştırma Sorusu 3: Kısa videolar ne dereceye kadar öğrencilerin motivasyonunu arttırır? Öğretmenlerin ve öğrencilerin bu konulardaki tutumlarına dair bilgi toplamak için araştırma metodu olarak, Fenomolojik Yorumlama Yaklaşımı kullanılmıştır ve kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan iki adet anket oluşturulmuştur. Araştırma verileri aynı özel liseden 10 öğretmen ve 20 öğrenciden toplanmıştır. Öğretmen anketi, demografik sorular yanında ve üç araştırma sorusu ile ilgili detaylı sorular içerir: Araştırma Sorusu 1: Öğretmenler nasıl ve neden kısa videoları kullanır? Araştırma Sorusu 2: Kısa videolar ne dereceye kadar dil kazanımına katkıda bulunur? ve Araştırma Sorusu 3: Kısa videolar ne dereceye kadar öğrencilerin motivasyonun arttırır? Öğrenci anketi ise, demografik sorularla birlikte iki araştırma sorusu ile ilgili detaylandırılmış sorular içerir: Araştırma Sorusu 2: Kısa videolar ne dereceye kadar dil kazanımına katkıda bulunur? ve Araştırma Sorusu 3: Kısa videolar ne dereceye kadar öğrencilerin motivasyonun arttırır? Sonuç olarak görülmüştür ki öğretmenler zengin kaynaklı bir girdi olarak kısa videoların potensiyelinin farkındadır ve yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde bu materyali kullanmaktadır. Kısa videolar, bütün öğrencileri derse dahil eden iletişimsel faaliyetlere elverdiği için motivasyonu ve derste etkin olmayı sağlamaktadır. Ayrıca, kısa videoların kullanımı özellikle dinleme ve konuşma becerilerini arttırmakta, dolaylı olarak eleştirel düşünce, yazma ve okuma becerilerine katkıda bulunmakta ve gramer ile kelime bilgisini de geliştirmektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Short videos, Motivation, Second language acquisition, Kısa videolar, Motivasyon, İkinci dil kazanımı

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Sarışın, A. N. (2023). The effects of using short videos on language motivation and acquisition in English as a foreign language / Kısa video kullanımının İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde dil motivasyonu ve kazanımında etkileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.