Toplumsal cinsiyet rolleri açısından tango'nun diyalektiği

dc.authorid0000-0003-0560-3516en_US
dc.contributor.authorAydınoğlu, Ortaç
dc.contributor.editorGirgin-Tohumcu, Gonca
dc.contributor.editorUyar, Yaprak Melike
dc.date.accessioned2024-07-12T21:16:06Z
dc.date.available2024-07-12T21:16:06Z
dc.date.issued2011en_US
dc.departmentRektörlük, Konservatuvar, Müzik Bölümüen_US
dc.description.abstractTango, kökeni Afrika ve Avrupa’ya dayanan dansların Arjantin’e taşınarak yerel dans ve kültürlerle etkileşiminden ortaya çıkmış bir kültür öğesidir. Tango ne tek başına dansı, ne de müziği ifade eder. Geçmişten taşıdığı birikimi ile birlikte kültürel bir olgu haline gelmiştir. Her ne kadar Arjantin kökenli olsa da bugün artık dünyaya mal olmuş bir yaşam biçimidir. Tango, kendi tarihsel süreci içerisinde birçok değişim geçirmiştir ve halen geçirmektedir. Arjantin’de ortaya çıkışından kısa bir süre sonra dışlanmış, yasaklanmış ve yer altına girmek zorunda kalmıştır. Arjantin’de alt-kültür ürünü sayılan ve yasaklanan tango Avrupa’ya taşındığında tamamen bir üst-kültür haline gelmiş ve Arjantin’de tekrar kabul görüşünden sonra ülkenin kültürel simgesi halini almıştır (Savigliano 2004). Tangonun cinsellik içeren, tutkulu ve erotik bir dans olduğu algısı genelde değişmemekle beraber, kimi zaman bir alt kültür ürünü olarak görülen tangonun yasaklanması ve yer altına girmesi, kimi zaman ise bunun tam aksi; bir üst kültür ürünü haline gelerek seçkin kesimin simgesi, modernleşmenin sembolü hatta demokrasinin vizyonu olması, birçok nedenin yanı sıra öncelikle farklı kültürlerdeki toplumsal cinsiyet algısından kaynaklanmaktadır...en_US
dc.identifier.citationAydınoğlu, O. (2011). Toplumsal cinsiyet rolleri açısından tango'nun diyalektiği. 2(3), s. 1-12. Porte Akademik Dergisi, İstanbul Teknik Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage12en_US
dc.identifier.issn2619-9688
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttp://porteakademik.itu.edu.tr/yayin-arsivi/3-sayi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/4734
dc.identifier.volume2en_US
dc.institutionauthorAydınoğlu, Ortaç
dc.language.isotren_US
dc.publisherİstanbul Teknik Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofPorte Akademik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY03292
dc.subjectToplumen_US
dc.subjectToplumsal cinsiyeten_US
dc.subjectCinsiyet rollerien_US
dc.subjectTango'nun diyalektiğien_US
dc.titleToplumsal cinsiyet rolleri açısından tango'nun diyalektiğien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar