Toplumsal cinsiyet rolleri açısından tango'nun diyalektiği
dc.authorid | 0000-0003-0560-3516 | en_US |
dc.contributor.author | Aydınoğlu, Ortaç | |
dc.contributor.editor | Girgin-Tohumcu, Gonca | |
dc.contributor.editor | Uyar, Yaprak Melike | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:16:06Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:16:06Z | |
dc.date.issued | 2011 | en_US |
dc.department | Rektörlük, Konservatuvar, Müzik Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Tango, kökeni Afrika ve Avrupa’ya dayanan dansların Arjantin’e taşınarak yerel dans ve kültürlerle etkileşiminden ortaya çıkmış bir kültür öğesidir. Tango ne tek başına dansı, ne de müziği ifade eder. Geçmişten taşıdığı birikimi ile birlikte kültürel bir olgu haline gelmiştir. Her ne kadar Arjantin kökenli olsa da bugün artık dünyaya mal olmuş bir yaşam biçimidir. Tango, kendi tarihsel süreci içerisinde birçok değişim geçirmiştir ve halen geçirmektedir. Arjantin’de ortaya çıkışından kısa bir süre sonra dışlanmış, yasaklanmış ve yer altına girmek zorunda kalmıştır. Arjantin’de alt-kültür ürünü sayılan ve yasaklanan tango Avrupa’ya taşındığında tamamen bir üst-kültür haline gelmiş ve Arjantin’de tekrar kabul görüşünden sonra ülkenin kültürel simgesi halini almıştır (Savigliano 2004). Tangonun cinsellik içeren, tutkulu ve erotik bir dans olduğu algısı genelde değişmemekle beraber, kimi zaman bir alt kültür ürünü olarak görülen tangonun yasaklanması ve yer altına girmesi, kimi zaman ise bunun tam aksi; bir üst kültür ürünü haline gelerek seçkin kesimin simgesi, modernleşmenin sembolü hatta demokrasinin vizyonu olması, birçok nedenin yanı sıra öncelikle farklı kültürlerdeki toplumsal cinsiyet algısından kaynaklanmaktadır... | en_US |
dc.identifier.citation | Aydınoğlu, O. (2011). Toplumsal cinsiyet rolleri açısından tango'nun diyalektiği. 2(3), s. 1-12. Porte Akademik Dergisi, İstanbul Teknik Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 12 | en_US |
dc.identifier.issn | 2619-9688 | |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.uri | http://porteakademik.itu.edu.tr/yayin-arsivi/3-sayi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/4734 | |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.institutionauthor | Aydınoğlu, Ortaç | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | İstanbul Teknik Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Porte Akademik Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY03292 | |
dc.subject | Toplum | en_US |
dc.subject | Toplumsal cinsiyet | en_US |
dc.subject | Cinsiyet rolleri | en_US |
dc.subject | Tango'nun diyalektiği | en_US |
dc.title | Toplumsal cinsiyet rolleri açısından tango'nun diyalektiği | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |