Türkiye’de okul öncesi eğitimde Orff Schulwerk yaklaşımıyla ilgili araştırma ve yazılı kaynakların incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Türkiye’de 1950-1980 yıllarını kapsayan dönemde müzik eğitimi alanında orff yaklaşımına yönelik yeterli bilgi içeren herhangi bir Türkçe kaynak yazılıp yayınlanmamıştır. Bu yaklaşımda 1980,1990 ve 2000’lerden bugüne kadar Türkçe yazılı kaynakların oluşumunun giderek arttığı gözlenmektedir. Çevirilerin çok önemli bir yer tuttuğu bu oluşumda yer alan kaynakların öğretmen ve öğrenciler tarafından yararlı bir şekilde kullanıldığı bilinmektedir. Bu çalışmanın temel amacı orff-schulwerk yaklaşımıyla ilgili genel yazılı kaynak eğilimlerinin değerlendirmesini yapmak ve ortaya çıkan bulgularla yeni araştırma önerisi ortaya koymaktır. Bu amaçla Türkiye’de orff-schulwerk yaklaşımıyla yapılan araştırmaların incelenerek genel yazılı kaynak eğilimlerini geçmişten günümüze bu alanda yayınlanmış proje, kitap, makale, bildiri, yüksek lisans ve doktora tezleri incelenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Orff-schulwerk yaklaşımı, Müzik eğitimi, Okul öncesi
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Gürgan Öztürk, F. ve Zeybekoğlu, Y. (2019). Türkiye’de okul öncesi eğitimde Orff Schulwerk yaklaşımıyla ilgili araştırma ve yazılı kaynakların incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.