Türkiye’de okul öncesi eğitimde Orff Schulwerk yaklaşımıyla ilgili araştırma ve yazılı kaynakların incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Türkiye’de 1950-1980 yıllarını kapsayan dönemde müzik eğitimi alanında orff yaklaşımına yönelik yeterli bilgi içeren herhangi bir Türkçe kaynak yazılıp yayınlanmamıştır. Bu yaklaşımda 1980,1990 ve 2000’lerden bugüne kadar Türkçe yazılı kaynakların oluşumunun giderek arttığı gözlenmektedir. Çevirilerin çok önemli bir yer tuttuğu bu oluşumda yer alan kaynakların öğretmen ve öğrenciler tarafından yararlı bir şekilde kullanıldığı bilinmektedir. Bu çalışmanın temel amacı orff-schulwerk yaklaşımıyla ilgili genel yazılı kaynak eğilimlerinin değerlendirmesini yapmak ve ortaya çıkan bulgularla yeni araştırma önerisi ortaya koymaktır. Bu amaçla Türkiye’de orff-schulwerk yaklaşımıyla yapılan araştırmaların incelenerek genel yazılı kaynak eğilimlerini geçmişten günümüze bu alanda yayınlanmış proje, kitap, makale, bildiri, yüksek lisans ve doktora tezleri incelenmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Orff-schulwerk yaklaşımı, Müzik eğitimi, Okul öncesi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Gürgan Öztürk, F. ve Zeybekoğlu, Y. (2019). Türkiye’de okul öncesi eğitimde Orff Schulwerk yaklaşımıyla ilgili araştırma ve yazılı kaynakların incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.