Canlandırma sinemasında öz ve biçimin görsel anlatım diline yansıtılması ve bu bağlamda bir uygulama denemesi
Yükleniyor...
Tarih
2024
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Öz ve biçim ilişkisi resmin, heykelin, müziğin, edebiyatın v.b sanat dallarının konusu olmuştur. Canlandırma sineması, bütün bu alanları kapsaması nedeniyle yaratıcı kaynakları çok geniş bir alandır. Bütün bu yaratıcı kaynaklardan faydalanarak kendisini gerçekleştirirken ortaya görsel bir anlatı çıkarmaktadır. Bu görsel anlatının ne denli güçlü olacağı ise öz ve biçim ilişkisine bağlıdır. Yıllar içinde geliştirilen teknolojiler sayesinde canlandırma sinemasında anlatım dilleri oluşmuştur. Bu çalışmanın amacı, öz ve biçim ilişkisi gözetilerek doğru görsel dil ve doğru tekniğin buluşmasını sağlamak için araştırma ve uygulama çalışmalarını ortaya koymaktır. Bu bağlamda, sanat ve sinema tarihine yön veren isimler ve alanda yapılan çalışmalar analiz edilmiştir. Bu yöntemle önce görsel dilinin irdelenmesi ardından canlandırma sinemasındaki karşılığının aranmasına çalışılmıştır. Teknolojinin gelişmesiyle canlandırma sinemasının olanakları da gelişmiştir. Bu çalışmanın uygulama boyutundaki odağında yöntem olarak iki boyutlu vektörel animasyon bulunmaktadır. Kusursuzlaşan teknoloji sayesinde, bilerek eğri çizilen bir çizgi, animasyon geliştirme programları tarafından sorgulanmakta, çok sayıda düzeltme önerisi sunulmaktadır. Bu durumda öznel bir hikâyede kusurun anlatılmasıyla ilgili bir çalışma nasıl olmalıdır sorusu çalışmanın çözüm bulmaya çalışılan sorulardandır. Bu çalışmayı sağlam bir temele oturtmak adına, biçimlerin dili ve insanların şekil renk vb. konularda algıları üzerine araştırmalar yapılmıştır. Araştırma ve uygulamalar sonucunda; klasik ve özgün teknikler birlikte kullanılarak öz ve biçimin görsel anlatım diline yansıtılması amacıyla iki boyutlu bir animasyon film üretilmiştir.
The formalisation of essence and form, prior to the visual expression language, has been a subject of sculpture, plastic arts, and all branches of art. Cinema animation is a vast field of creative resources, encompassing all these areas. There are numerous techniques available for exchanging these creative resources. Thanks to these developed techniques, various forms of visual expression have been created to revitalise cinema. The objective of this study is to investigate research and development in order to ensure that the appropriate visual language and techniques are utilised. To achieve this, we have analysed prominent figures in the fields of art and cinema, as well as relevant studies. This allows for an examination of the visual formatting language prior to these changes, followed by a search for its equivalent in animated cinema. With advancements in technology, the possibilities of animated cinema have also expanded. The application focuses on two-dimensional vector animation. Thanks to advancements in technology, animation development programs now offer correction applications for perfectly curved lines. One question being studied is how to identify flaws in subjective stories. It is important to use clear and concise language when discussing forms, shapes, and colours. The sensors contain structures. The research and applications have yielded results. A two-dimensional animated film was created to visually express essence and form using classical and original techniques.
The formalisation of essence and form, prior to the visual expression language, has been a subject of sculpture, plastic arts, and all branches of art. Cinema animation is a vast field of creative resources, encompassing all these areas. There are numerous techniques available for exchanging these creative resources. Thanks to these developed techniques, various forms of visual expression have been created to revitalise cinema. The objective of this study is to investigate research and development in order to ensure that the appropriate visual language and techniques are utilised. To achieve this, we have analysed prominent figures in the fields of art and cinema, as well as relevant studies. This allows for an examination of the visual formatting language prior to these changes, followed by a search for its equivalent in animated cinema. With advancements in technology, the possibilities of animated cinema have also expanded. The application focuses on two-dimensional vector animation. Thanks to advancements in technology, animation development programs now offer correction applications for perfectly curved lines. One question being studied is how to identify flaws in subjective stories. It is important to use clear and concise language when discussing forms, shapes, and colours. The sensors contain structures. The research and applications have yielded results. A two-dimensional animated film was created to visually express essence and form using classical and original techniques.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Canlandırma sineması, Öz-biçim, 2d animasyon, İllüstrasyon, Cinema, Essence and form, 2d animation, Illustration
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Baykuş Paçacıoğlu, Ö. (2024). Canlandırma sinemasında öz ve biçimin görsel anlatım diline yansıtılması ve bu bağlamda bir uygulama denemesi / Reflection in animation cinema essence and form in the language of visual expression and an animated movie application. (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.