Mesleki teknik eğitime öğretmen yetiştirme
Küçük Resim Yok
Tarih
2002
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Cumhuriyetin kuruluşundan 1980'li yıllara kadar mesleki ve teknik eğitime öğretmen yetiştirme görevi Milli Eğitim Bakanlığında iken, 1982 Anayasasına göre hazırlanan 2541 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'yla bu görev üniversitelere devredilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı teknik öğretmen okullarının Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerine dönüşümleri, bu okulların öğretim kadroları, ders programları ve donanımlarından oluşan alt yapılarının güçlü olması nedeniyle fazla sorun yaratmamıştır. Ancak, hiçbir alt yapısı ve deneyimi olmadan kurulan Teknik Eğitim Fakülteleri öğretmen yetiştirmede başka faktörlerinde etkisiyle yeterince başarılı olamamışlarıdır. Öğretmen, Yüksek Teknik Öğretmen Okullarında yetişirken belki 4 yıllık bir Üniversite eğitimi almıyordu, ama sanat okullarından, meslek liselerinden teknik bilgi ve beceri yüklü olarak mezun olanların arasından seçilerek geliyor ve 30-40 yıldan ben oturmuş programları, deneyimli hocaları ve yeterli donanımları olan okullarda yetişiyordu.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
II
Sayı
Künye
Uysal, M. (2002). Mesleki teknik eğitime öğretmen yetiştirme. Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 104-109.