Popüler kültür ekseninde popüler müzik ve sosyal medyanın müzik üzerine etkisi
Yükleniyor...
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Tarih boyunca düşünen, keşfeden ve hayatta kalmak için doğayla mücadele eden insanın kültürel gelişimini müzik sanatı üzerinden ele alan ve bu sanatı gelişen teknoloji ve internet çerçevesinde, popüler kültür ekseninde popüler müzik merkezli olarak inceleyen çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmamızın ilk bölümünde kültür ve kültürle ilişkili kavramlara yer verilmiştir. Kültür, popüler kültür, halk kültürü, kitle kültürü ve yüksek kültür kavramları ayrıntılı biçimde irdelenmiştir. Çalışmamızın ikinci bölümünde müziğin endüstrileşmesi, sanatsal ve kültürel platformda metalaşma durumu, pop ve popüler müzik ayrımı, popüler müzik ve müziğin metalaşması üzerinde durulmaktadır. Çalışmamızın son bölümü, sosyal medyanın da etkisiyle birlikte ortaya çıkan yeni ünlü olma anlayışı, sosyal ağların yaygın kullanımı ve özellikle de sosyal medyanın müzik ve popüler müzik üzerindeki etkilerinden meydana gelmektedir. Yöntem olarak; derinlemesine röportaj uygulanmış ve sosyal medyanın müzik sektörüne olan etkisi Soner Gerçeker örneklemi üzerinden ele alınmıştır. Sosyal medya ile birlikte müzisyenlerin kitlelere ula?ması kolayla?mı? ancak yeniden üretim süreci hızlanmı?tır. Günümüzde bilgi akı?ı, veri payla?ımı sosyal medya vasıtasıyla hızlanmı?tır ve müzisyenler de çağın gerektirdiği bu ?artlara uyum sağlamaya çalı?maktadır.
Our study which involves cultural development of the man which has been reasoning, exploring and survival against the nature referencing the art of music and analyzing this from of art in sense of developing technology and centralized on popular music within the axis of the popular culture; is formed under three chapters. In the first part of our study, culture and concepts related to culture have been included. The concepts of culture, popular culture, folk culture, mass culture and high culture are studied in detail. In the second part of our study, the industrialization of music, the status of commodification on the artistic and cultural platform, pop and popular music distinction, and the commodification of popular music and music have been dwelt on. The last part of our study consists of the new understanding of becoming a celebrity with the effect of social media, the widespread use of social networks, and especially the effects of social media on music and popular music. The Access of musicians to their audiences have been eased with the social media but the process of production has yet again accelarated. Today, information flow and data share is more swift and musicians are triying to adopt to this change of era.
Our study which involves cultural development of the man which has been reasoning, exploring and survival against the nature referencing the art of music and analyzing this from of art in sense of developing technology and centralized on popular music within the axis of the popular culture; is formed under three chapters. In the first part of our study, culture and concepts related to culture have been included. The concepts of culture, popular culture, folk culture, mass culture and high culture are studied in detail. In the second part of our study, the industrialization of music, the status of commodification on the artistic and cultural platform, pop and popular music distinction, and the commodification of popular music and music have been dwelt on. The last part of our study consists of the new understanding of becoming a celebrity with the effect of social media, the widespread use of social networks, and especially the effects of social media on music and popular music. The Access of musicians to their audiences have been eased with the social media but the process of production has yet again accelarated. Today, information flow and data share is more swift and musicians are triying to adopt to this change of era.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kültür, Müzik, Metalaşma, Sosyal medya, Popüler kültür, Popüler müzik, Sosyal ağ, Culture, Music, Commodification, Social media, Popular culture, Popular music, Social networking
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Bakcan, F. (2019). Popüler kültür ekseninde popüler müzik ve sosyal medyanın müzik üzerine etkisi / The impact of popular music and social medİa on musİc İn the axis of popular culture (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.