Sanatın yeniden üretiminin mekân tüketimi bağlamında kullanımı: Cantine Del Frida örneği

dc.contributor.advisorGörkem, Şenay Yavuz
dc.contributor.authorTayfur, Nur Gözde
dc.date.accessioned2024-07-12T22:28:00Z
dc.date.available2024-07-12T22:28:00Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-06en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKapitalizmin etkisi ile ortaya çıkan tüketim toplumunda zorunlu ihtiyaçlar yerini anlık isteklere bırakmıştır. Böylece bireyler sembollere daha çok anlam yüklemekte ve anlık hazların peşinde koşmaktadır. Tüketimin günlük hayatın öznesi olması ile beraber, birçok unsur meta formunda sistemin kârına hizmet etmeye başlamıştır. Sanat da yeniden üretilerek tüketimin bir parçası haline gelmiştir. Birçok işletme, postmodern müşterinin memnuniyetini sağlamak amacı ile yeniden üretilen sanat eserlerine, mekân tasarımlarında yer vererek sembolik ve hedonik açıdan mekân tüketimini desteklemektedir. Araştırmada mekân tüketimi kapsamında yeniden üretilen sanatın sembolik ve hedonik açıdan müşteri memnuniyeti üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırma, Frida Kahlo’nun hayatını ve sanatını mekâna yansıtan Cantine Del Frida Cafe’nin 392 müşterisi ile gerçekleştirilmiştir. Anket formlarının işlenmesinde SPSS V21.0 İstatiksel Paket Programından faydalanılmıştır. Araştırmada sanatsal öğeler, tasarı, hedonik tüketim ve sembolik tüketim ile müşteri memnuniyeti arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonucunda kadın müşterilerim mekânda yer alan sanatsal öğeleri erkek müşterilere kıyasla daha önemli olarak algıladıkları görülmüştür. Tasarım, hedonik ve sembolik tüketimin müşteri memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilirken, sanatsal öğelerin müşteri memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractVital needs left their place to instant demands in society of consumption which arises due to the effect of capitalism. Thus, individuals assign meaning symbols and go for sudden desires. A lot of elements started to serve as goods for the benefit of the system as consumption has become the subject of daily life. A has also art become a part of consumption by being reproduced. Many firms support space consumption by using place reproduced artworks in space design in order to provide satisfaction for postmodern consumers. In this research, the effect of reproduced art within space consumption on customer satisfaction was examined in hedonic and symbolic aspects. The research was performed by conducting a survey with 392 customers of Cantine Del Frida, which reflects Frida Kahlo’s life and art to space design. SPSS V21.0 Statistical Package Program was utilized in procesing questionnaire. In this research, it appears that there is a positive connection between artistic elements, design, hedonic consumption, symbolic consumption and customer satisfaction. As the result of this research, it is seen that female customers perceived artistic elements in place as more crucial as compared to male customers. While it was determined that design, hedonic and symbolic consumption had significant influence on customer satisfaction, it appeared that artistic elements did not have a significant influence on customer satisfaction.en_US
dc.identifier.citationTayfur, N.G. (2019). Sanatın yeniden üretiminin mekân tüketimi bağlamında kullanımı: Cantine del Frida örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11681
dc.institutionauthorTayfur, Nur Gözdeen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1719en_US
dc.subjectYeniden Üretilen Sanaten_US
dc.subjectMekânen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectReproduced Arten_US
dc.subjectSpaceen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.titleSanatın yeniden üretiminin mekân tüketimi bağlamında kullanımı: Cantine Del Frida örneğien_US
dc.title.alternativeThe usage of reproduction of art in terms of space consumption : The example of Cantine Del Fridaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Nur_Gözde_Tayfur_171130101.pdf
Boyut:
3.17 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format