The effects of digiıtal tools on the development of English language skills: Meta-analysis
Küçük Resim Yok
Tarih
2024
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This thesis investigates the impact of digital tools on the language skills development of English as a Foreign Language (EFL) learners through a comprehensive meta-analytical approach. A total of 56 papers, comprising articles and Master's theses, were scrutinized to address three key research questions. Firstly, the study identified a diverse array of digital tools employed to enhance language skills, includingmessaging apps, audio-video platforms, and EFL-focused tools. Secondly, quantitative analysis revealed a predominantly positive impact of digital tools on language skill development, with effect sizes varying across different tools. The overall effect of digital tools on each language skill wasfound to be substantial, with theta values of 1.12 for listening, 1.74 forspeaking, 0.99 for reading, and 1.03 for writing. Thirdly, age and proficiency level emerged as significant moderators, indicating that younger learners and those at lower proficiency levels derived more substantial benefits, particularly in listening and speaking skills. Notably, age and proficiency level did not significantly moderate the development of reading and writing skills.
Bu tez İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dil becerilerinin gelişimi üzerinde dijital araçların etkisini kapsamlı bir meta-analitik yaklaşım ile araştırmaktadır. Google Scholar, ERIC, Web of Science ve Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veritabanlarından seçilen makale ve yüksek lisans tezlerinden toplam 56’sını içeren bir veri kümesi üç araştırma sorusuna yanıt bulmak amacıyla incelenmiştir. Çalışmada ilk olarak dil becerilerini geliştirmek için kullanılan mesajlaşma uygulamaları, sesli ve görsel içeriklere erişimi sağlayan dijital platformlar ve İngilizce öğretimi odaklı araçlar da dahil olmak üzere çeşitli dijital araçlar tanımlanmaktadır. Sonraki nicel çözümlemede dijital araçların dil becerisinin gelişimi üzerinde genellikle olumlu bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Bu etki söz konusu araçlar arasında farklı boyutlarda değişmektedir. Dijital araçların her dil becerisi üzerindeki etkisi Cohen d değeri dinleme için 1.12, konuşma için 1.74, okuma için 0.99 ve yazma için 1.03 olarak saptanmıştır. Bu meta-analizde yaş ve dil yeterliliği düzeyi ayırt edici etmenler olarak ortaya çıkmış olup daha küçük yaşta öğrenenler ile daha düşük dil yeterliliği düzeyine sahip olan öğrenenlerin özellikle dinleme ve konuşma becerilerinde daha fazla yarar sağladığı belirlenmiştir. Yaş ve dil yeterlilik düzeyi; okuma ve yazma becerilerinin gelişimi üzerinde belirgin bir etkiye sahip değildir.
Bu tez İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dil becerilerinin gelişimi üzerinde dijital araçların etkisini kapsamlı bir meta-analitik yaklaşım ile araştırmaktadır. Google Scholar, ERIC, Web of Science ve Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veritabanlarından seçilen makale ve yüksek lisans tezlerinden toplam 56’sını içeren bir veri kümesi üç araştırma sorusuna yanıt bulmak amacıyla incelenmiştir. Çalışmada ilk olarak dil becerilerini geliştirmek için kullanılan mesajlaşma uygulamaları, sesli ve görsel içeriklere erişimi sağlayan dijital platformlar ve İngilizce öğretimi odaklı araçlar da dahil olmak üzere çeşitli dijital araçlar tanımlanmaktadır. Sonraki nicel çözümlemede dijital araçların dil becerisinin gelişimi üzerinde genellikle olumlu bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Bu etki söz konusu araçlar arasında farklı boyutlarda değişmektedir. Dijital araçların her dil becerisi üzerindeki etkisi Cohen d değeri dinleme için 1.12, konuşma için 1.74, okuma için 0.99 ve yazma için 1.03 olarak saptanmıştır. Bu meta-analizde yaş ve dil yeterliliği düzeyi ayırt edici etmenler olarak ortaya çıkmış olup daha küçük yaşta öğrenenler ile daha düşük dil yeterliliği düzeyine sahip olan öğrenenlerin özellikle dinleme ve konuşma becerilerinde daha fazla yarar sağladığı belirlenmiştir. Yaş ve dil yeterlilik düzeyi; okuma ve yazma becerilerinin gelişimi üzerinde belirgin bir etkiye sahip değildir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Meta-analysis, Digital tools, Technology use, EFL, Language skills, Meta-analiz, Dijital araçlar, Teknoloji kullanımı, Dil becerileri
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
İstikbal, S. (2024). The effects of digiıtal tools on the development of English language skills: Meta-analysis / Dijital araçların İngilizce dil becerilerin gelişimine etkileri: Meta-analiz. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.