Ergenlerin psikolojik sağlamlık düzeylerinin öfke ve öfke ifade tarzları ile okul bağlılıkları açısından incelenmesi

dc.authorid0000-0001-7994-4781en_US
dc.contributor.advisorÇuhadaroğlu, Alper
dc.contributor.authorBağcı, Didem
dc.date.accessioned2024-07-12T22:37:05Z
dc.date.available2024-07-12T22:37:05Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rehberlik Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırma, ortaokulda öğrenim gören ergenlerin psikolojik sağlamlıklarının sürekli öfke ve öfke tarzları bakımından ele alınmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin sürekli öfke ve ifade tarzlarının psikolojik sağlamlık düzeyini yordama gücü incelenmiştir. Ayrıca ortaokul öğrencilerin psikolojik sağlamlık, sürekli öfke ve öfke ifade tarzları ve okul bağlılıkları çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmiştir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın örneklemini iki farklı devlet okulunda öğrenim gören toplam 350 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya 160 kız (%45,7) ve 190 erkek (%54,3) öğrenci katılmıştır. Araştırmada “Çocuk ve Ergen Psikolojik sağlamlık Ölçeği”, “Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği”, “Okul Bağlılıkları Ölçeği” ve araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin psikolojik sağlamlıkları ile “Sürekli öfke ve öfke ifade tarzları” ve “Okul Bağlılığı” düzeylerinin demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla bağımsız örneklem “T-testi” ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bu değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla “Pearson Çarpım Moment Korelasyon” analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın son bölümünde, öğrencilerin sürekli öfke ve öfke ifade tarzları ile okul bağlılıklarının psikolojik sağlamlığı yordama gücü belirlemek amacıyla “Doğrusal Regresyon” analizi yapılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen verilerle SPSS-24 paket programı kullanılarak analiz gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin psikolojik sağlamlık düzeyleri, sürekli öfke ve öfke ifade tarzları ve okul bağlılıklarının çeşitli demografik değişkenlere göre farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca sürekli öfke ve ifade tarzlarının psikolojik sağlamlığı %10, okul bağlılıklarının ise % 32, düzeyinde anlamlı bir biçimde yordadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları temel ve alt problemlerine ilişkin bulgular alanyazın doğrultusunda tartışılmış sonuç ve öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study was discussed in terms of the expression of continuous anger and anger of the psychological strength of adolescents studying in secondary school. In this respect, the abandonment of the level of psychological strength of the students' anger and expression styles was examined. In addition, the psychological solidarity of secondary school students, continuous anger and anger expression and school commitment were evaluated according to various variables. The sample of the research in the relational screening model consists of a total of 350 students studying in two different public schools. 160 girls (45.7%) and 190 male (54.3%) students participated in the study. In the research, data were collected by using the child and adolescent psychological robustness scale, continuous anger and anger expression scale, school commitment scale and “Personal Information Form” prepared by the researcher himself. In the study, independent sample T-test and one-way variance analysis (ANOVA) were used to test whether psychological robustness, continuous anger and anger expression and school commitment levels differ according to demographic variables. “Pearson multiplication moment correlation” analysis was used to examine the relationship between variables. Finally, “Linear Regression” analysis was performed for the predictment of the psychological strength of continuous anger and anger expression and the psychological strength of school commitment. With the data obtained within the scope of the research, the analysis was performed using the SPSS-24 package program. According to the results of the research, students' psychological robustness levels, continuous anger and anger expression and school commitment differed according to various demographic variables. In addition, it was found that the psychological robustness of the constant anger and expression styles is 10 % and school commitment significantly predicted at the level of 32 %. Research results have been presented with the findings of the foundations of basic and sub -problems in the field of literature.en_US
dc.identifier.citationBağcı, D. (2023). Ergenlerin psikolojik sağlamlık düzeylerinin öfke ve öfke ifade tarzları ile okul bağlılıkları açısından incelenmesi / Examination of the psychological durability levels of adolescents in terms of anger and anger expression and school engagement name and surname of student. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12536
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2600en_US
dc.subjectPsikolojik sağlamlıken_US
dc.subjectSürekli öfke ve öfke ifade tarzlarıen_US
dc.subjectOkul bağlılığıen_US
dc.subjectPsychological resistanceen_US
dc.subjectAnger and anger expression styleen_US
dc.subjectSchool attachmenten_US
dc.titleErgenlerin psikolojik sağlamlık düzeylerinin öfke ve öfke ifade tarzları ile okul bağlılıkları açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the psychological durability levels of adolescents in terms of anger and anger expression and school engagement name and surname of studenten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar