Olsun mu? olmasın mı? okul öncesi eğitimde kaynaştırma uygulamaları hakkında öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin ‘kaynaştırma uygulaması’ hakkında ki görüşlerinin belirlenmesidir. Yöntem: Nitel olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubu kolay ulaşılabilirlik ilkesine uygun şekilde 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Sakarya ili merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 40 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan öğretmenlerden 20’sinin sınıfında kaynaştırma uygulaması yapılırken, 20’sinin sınıfında kaynaştırma uygulaması yapılmamaktadır. Her iki gruptaki öğretmenlerin uygulamalar hakkında ki görüşlerinin incelenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış (açık uçlu) sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitimi, Kaynaştırma uygulaması
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Adıgüzel, B., Sünlü, E., Arlı, G., Gengeç, M., Şevik, M. ve Bozoğlu, T. (2019). Olsun mu? olmasın mı? okul öncesi eğitimde kaynaştırma uygulamaları hakkında öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.