Olsun mu? olmasın mı? okul öncesi eğitimde kaynaştırma uygulamaları hakkında öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin ‘kaynaştırma uygulaması’ hakkında ki görüşlerinin belirlenmesidir. Yöntem: Nitel olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubu kolay ulaşılabilirlik ilkesine uygun şekilde 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Sakarya ili merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 40 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan öğretmenlerden 20’sinin sınıfında kaynaştırma uygulaması yapılırken, 20’sinin sınıfında kaynaştırma uygulaması yapılmamaktadır. Her iki gruptaki öğretmenlerin uygulamalar hakkında ki görüşlerinin incelenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış (açık uçlu) sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitimi, Kaynaştırma uygulaması

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Adıgüzel, B., Sünlü, E., Arlı, G., Gengeç, M., Şevik, M. ve Bozoğlu, T. (2019). Olsun mu? olmasın mı? okul öncesi eğitimde kaynaştırma uygulamaları hakkında öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.