Çok katlı pazarlama sistemi ve uygulamaları: Türkiye Avon Firması örneği
Yükleniyor...
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Doğrudan pazarlamanın en etkin yöntemlerinden biri olan çok katlı pazarlama, dünyada olduğu gibi Türkiye'de de geniş bir uygulama alanına sahiptir. Özellikle 2000'li yılların başından itibaren, ülkemizde hızla gelişmeye başlamıştır. Nüfus, kentleşme, işsizlik oranı, yarı zamanlı iş imkanı, gelir düzeyi, iletişim olanakları ve dağıtım gibi altyapısal etkenler, çok katlı pazarlamanın ülkemizde hızla büyüyüp gelişmesinde itici bir güç olmuştur. Bu çalışmada, çok katlı pazarlama sistemine başarılı bir örnek olarak Avon firması araştırılmıştır. Çalışmada Avon'un seçilmesinin sebebi, diğer markalara oranla Avon distribütörlerine ulaşmadaki kolaylık ve onlardan bilgi alımının daha rahat oluşudur. Çalışmanın temel konusu, distribütörlerin firmaya yönelik tutumlarını ölçümlemektir.
Network marketing, one of the most active methods of direct marketing, has a large field of application in Turkey as in the World. Especially from the beginnng of 2000s our country started to develope rapidly. Population, urbanization, rate of unemployment, part-time work opportunities, income level, communication resources and infrastructural factors like distribution are propellent power for rapidly developing network marketing in our country. In this study, the Avon firm is investigated as a successful example for network marketing. The study showed us that the reason why Avon is preffered is the easy access to it's distributors and the ease of getting information from them. The main issue of the study is to gauge the distrubutors attitude towards the firm.
Network marketing, one of the most active methods of direct marketing, has a large field of application in Turkey as in the World. Especially from the beginnng of 2000s our country started to develope rapidly. Population, urbanization, rate of unemployment, part-time work opportunities, income level, communication resources and infrastructural factors like distribution are propellent power for rapidly developing network marketing in our country. In this study, the Avon firm is investigated as a successful example for network marketing. The study showed us that the reason why Avon is preffered is the easy access to it's distributors and the ease of getting information from them. The main issue of the study is to gauge the distrubutors attitude towards the firm.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Çok katlı pazarlama, Distribütör, Avon, Network marketing, Distribution
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Işık, P. (2001). Çok katlı pazarlama sistemi ve uygulamaları: Türkiye Avon Firması örneği / Network marketing system and applications: Avon Company case of Turkey (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.