Çeşitli ülkelerde ilköğretim uygulamaları

Küçük Resim Yok

Tarih

1992

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Hacettepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Yüzyıllar boyunca yalnız belirli sınıflar için bir hak olarak düşünülen eğitim ve öğretim, yüzyılımızda artık toplumun her bireyine sağlanan bir imkan olma yolundadır. Hümanizma ile başlayan bu konudaki düşünce değişiminin, Fransız İhtilali ile birlikte ortaya çıkan eşitlik, kardeşlik, özgürlük fikirleriyle çeşitli Avrupa ülkelerinde kabul görmeye başladığı ve o günden bugüne giderek arttığı gözlenmektedir. Ancak ilköğretimin yaygınlaşması, daha çok 20. yy. da gerçekleşen bir olaydır. Hala dünyanın birçok yerinde ilköğretimden yararlanamayanlar vardır. Geçen yüzyılın ilk üç çeyreğinde; Avrupa ülkelerinin pek çoğunda çocukların ekseriyeti ilköğretimden yararlanamamaktaydı. Bu konudaki ilk teşebbüsü geçekleştirenler Danimarka, Hollanda, Norveç ve Rusya gibi ülkelerdir. Bu ülkeler; ilköğretim düzeyinde okullaşmayı birer amaç olarak benimsemişlerdir. Benzer bir durum Amerika'da da görülmekteydi.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

8

Künye

Oktay, A. ve Ramazan, O. (1992). Çeşitli ülkelerde ilköğretim uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8, s. 49-58.