Çeşitli ülkelerde ilköğretim uygulamaları
Küçük Resim Yok
Tarih
1992
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Hacettepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Yüzyıllar boyunca yalnız belirli sınıflar için bir hak olarak düşünülen eğitim ve öğretim, yüzyılımızda artık toplumun her bireyine sağlanan bir imkan olma yolundadır. Hümanizma ile başlayan bu konudaki düşünce değişiminin, Fransız İhtilali ile birlikte ortaya çıkan eşitlik, kardeşlik, özgürlük fikirleriyle çeşitli Avrupa ülkelerinde kabul görmeye başladığı ve o günden bugüne giderek arttığı gözlenmektedir. Ancak ilköğretimin yaygınlaşması, daha çok 20. yy. da gerçekleşen bir olaydır. Hala dünyanın birçok yerinde ilköğretimden yararlanamayanlar vardır. Geçen yüzyılın ilk üç çeyreğinde; Avrupa ülkelerinin pek çoğunda çocukların ekseriyeti ilköğretimden yararlanamamaktaydı. Bu konudaki ilk teşebbüsü geçekleştirenler Danimarka, Hollanda, Norveç ve Rusya gibi ülkelerdir. Bu ülkeler; ilköğretim düzeyinde okullaşmayı birer amaç olarak benimsemişlerdir. Benzer bir durum Amerika'da da görülmekteydi.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
8
Künye
Oktay, A. ve Ramazan, O. (1992). Çeşitli ülkelerde ilköğretim uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8, s. 49-58.