Üniversite öğrencilerinde motivasyon ile akademik başarı arasındaki ilişkiler konusundaki araştırmalar
Küçük Resim Yok
Tarih
2004
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı, insanın davranışlarının önemli belirleyicilerinden biri olan motivasyon ile akademik başarı arasındaki ilişkiye dair araştırmaları incelemektedir. Üniversite eğitimi dönemi, öğrencilerin mesleki ve kişilik gelişimleri bakımından en verimli olabilecekleri dönemlerden biridir. Bu çalışmaların, öğrencilerin akademik başarılarında önemli rol oynayan motivasyon ve öz-güvenlerine yönelik araştırmalara öncülük etmesi umulmaktadır.
The aim of this study is to examine the reliationship between motivation and academic achievement researches which is one of the important determinants of human behaviours. University education period is one of the terms which students can be most effective with respect to their occupational and personality developments. This study is expected to lead research on motivation and self-confidence of students which plays important role in academic achievement.
The aim of this study is to examine the reliationship between motivation and academic achievement researches which is one of the important determinants of human behaviours. University education period is one of the terms which students can be most effective with respect to their occupational and personality developments. This study is expected to lead research on motivation and self-confidence of students which plays important role in academic achievement.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Motivasyon, Özgüven, Akademik başarı, Motivation, Self confidence, Academical achievement
Kaynak
Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
1
Sayı
2
Künye
Çalışkur, A. (2004). Üniversite öğrencilerinde motivasyon ile akademik başarı arasındaki ilişkiler konusundaki araştırmalar. Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 1(2), s. 151-170.