Dijital çağda pazarlama anlayışının dönüşümü

dc.authorid0000-0003-2275-4682en_US
dc.contributor.editorTelli, Gonca
dc.contributor.editorAydın, Samet
dc.date.accessioned2024-07-12T21:16:43Z
dc.date.available2024-07-12T21:16:43Z
dc.date.issued2020en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Kitaplarıen_US
dc.description.abstractTeknolojide yaşanan hızlı ilerleme, işletmelerin bu gelişime yalnızca uyum sağlamalarının ötesinde müşterilerini odak noktasına yerleştirecekleri yeni bir yapılanma ihtiyacım ortaya çıkarmıştır. Tüketicilerin dijital çağın yeniliklerini hızlıca benimsemesi ve hizmet aldıkları her işletmeden benzer atılımları talep ediyor olması ise dijital dönüşümü artık bir zorunluk haline getirmiştir. Bu dönüşümü başarılı bir şekilde uygulamaya geçiremeyecek işletmeler tahminlerin çok öncesinde yok oluş tehlikesi ile karşı karşıya kalacaktır. Bu yıkıcı etki hâlihazırda farklı sektörlerde etkisini göstermeye başlamıştır. Dijital dönüşüm sürecinde, işletmelerin esas amacı gerçekleştirecekleri bütün yeni uygulamaların mevcut veya müstakbel müşterilerine ilave değer sağlaması olmalıdır. Bu bölümde, pazarlama bakış açısıyla, dijital çağda müşteri beklentileri ve davranışlarında meydana gelen değişim ele alınmıştır. İşletmelerin pazarlama karmalarını tüketicilere sunulacak deneyim ve eğlence ile onlardan talep edilecek çaba ve değiştirmenin göz önüne alınarak, tüketicilerin duygularına hitap edip kendilerini ifade etmelerine destek olacak ve her zaman her yerde erişimi mümkün kılacak şekilde güncellemeleri gerektiği ifade edilmiştir. Ayrıca, satın alma adımlarının tamamında dijital kanallardan yararlanmaya başlayan dijital müşterilerin beklentilerine hitap edebilmek amacıyla gündeme gelen yeni eğilimler olan kişiselleştirme, sahip olma yerine erişim (paylaşım ekonomisi) ve omni-kanal kavramları ele alınmıştır.en_US
dc.identifier.citationAydın, S. (2020). Dijital çağda pazarlama anlayışının dönüşümü. Telli, G. ve Aydın, S. (Ed.). Dijital Dönüşüm kitabı içinde (ss. 315-355). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.en_US
dc.identifier.endpage355en_US
dc.identifier.isbn978-605-2314-34-0
dc.identifier.startpage315en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/4820
dc.institutionauthorAydın, Samet
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.relation.ispartofDijital Dönüşümen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölümen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY05525
dc.titleDijital çağda pazarlama anlayışının dönüşümüen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar