Pazarlama iletişiminde hedef kitleyi anlama sürecinin gelişimi: “Türkiye’de hedef kitleyi anlama odaklı güncel uygulamalar üzerine bir inceleme”

dc.authorid0000-0001-8860-7947en_US
dc.authorid0000-0002-7531-9169en_US
dc.contributor.advisorEyüboğlu, Ezgi
dc.contributor.authorDurmaz, Burak
dc.date.accessioned2024-07-12T22:35:26Z
dc.date.available2024-07-12T22:35:26Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractHedef kitle seçimi ve hedef kitleyi anlama birçok şirket için en önemli pazarlama kararlarından biridir. Bununla birlikte bir işletmenin pazarlama karmasını oluşturma, satın alma ve dağıtım kanalları gibi birçok kararı da işletmelerin hedef kitle seçim kararından etkilenmektedir. İşletmeler hedef kitleyi anlamada çeşitli pazarlama uygulamaları/metotları/analizleri kullanmaktadır. Bu bağlamda, sunulan bu tez çalışmasında pazarlama iletişimi alanında faaliyet gösteren ve aktif şekilde kampanyalar yürüten marka ve ajansların, hedef kitleyi anlama odaklı güncel uygulamalarını ve bu uygulamaların son yıllardaki dönüşümünü detaylı bir şekilde incelemek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, pazarlama sektöründe 7 yıldan fazla deneyime sahip 12 uzmandan, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanan verilerin deşifre ve analizi sonucunda elde edilen bulgularla çalışma kapsamında belirlenen üç ana araştırma sorularının yanıtlanması öngörülmektedir. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, hedef kitleyi anlamada dört ana tema ortaya çıkmıştır ve bu temalar kapsamında hedef kitleyi anlama irdelenmiştir. Sonuç olarak, dijitalleşme sonucunda hem pazarlama iletişiminin hem de hedef kitleyi anlama süreçlerinin dijitalleştiği ve gelecekte dijital teknolojilerin gelişimine göre evirileceği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAudience selection/understanding is one of the most important marketing decisions for many companies. However, many decisions of an enterprise such as creating the marketing mix, purchasing and distribution channels are also affected by the target audience selection decision. Businesses use various marketing practices/methods/analysis to understand their target audience. In this context, in this thesis presented, it is aimed to examine in detail the current practices of brands and agencies operating in the field of marketing communication and actively conducting campaigns in Turkey, focused on understanding the target audience, and the transformation of these practices in recent years. For this purpose, data were collected by semi-structured interview technique with 12 professionals with more than 7 years of experience in the marketing sector. The findings obtained as a result of the content and descriptive analysis of the data collected by the semi-structured interview technique are expected to be answered in the three main research questions determined within the scope of the study. According to the findings obtained as a result of the analysis, four main themes emerged in understanding the target audience and understanding the target audience was examined within the scope of these themes. As a result, it has been determined that as a result of digitalization, both marketing communication and process of understanding the target audience have become digital and will evolve according to the development of digital technologies in the future.en_US
dc.identifier.citationDurmaz, B. (2022). Pazarlama iletişiminde hedef kitleyi anlama sürecinin gelişimi: “Türkiye’de hedef kitleyi anlama odaklı güncel uygulamalar üzerine bir inceleme” / Evolution of target audience understanding process in marketing communications: “A review on current applications focused on target audience understanding” (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12365
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKT2422en_US
dc.subjectHedef Kitleen_US
dc.subjectHedef Kitleyi Anlamaen_US
dc.subjectPazarlama İletişimien_US
dc.subjectDijitalleşmeen_US
dc.subjectPazarlama Araştırmasıen_US
dc.subjectVerien_US
dc.subjectTarget Audienceen_US
dc.subjectTarget Audience Understandingen_US
dc.subjectMarketing Communicationsen_US
dc.subjectDigitalizationen_US
dc.subjectMarketing Researchen_US
dc.subjectDataen_US
dc.titlePazarlama iletişiminde hedef kitleyi anlama sürecinin gelişimi: “Türkiye’de hedef kitleyi anlama odaklı güncel uygulamalar üzerine bir inceleme”en_US
dc.title.alternativeEvolution of target audience understanding process in marketing communications: “A review on current applications focused on target audience understanding”en_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar