Okul öncesi öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarını incelemek ve öğretmen yetiştirmede çevre eğitiminin önemini ortaya koymak amaçlanmıştır. Yöntem: Okul öncesi öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarını ortaya koymak amaçlandığı için araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evreni okul öncesi öğretmen adaylarıdır. Araştırmanın örneklemini ise 2018-2019 eğitim öğretim yılı İnönü Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. Sınıftan toplam 200 öğrenci oluşturmaktadır. Her sınıf düzeyinden 50’şer öğrenci çalışmaya katılmıştır. Veriler bahar döneminde toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Uzun ve Sağlam (2006) tarafından geliştirilen Çevresel Tutum Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Çevresel tutum Ölçeği toplam 27 maddeden oluşan 5’li likert tipi bir ölçektir. Bu ölçek “Çevresel Davranış Alt Ölçeği” ve “Çevresel Düşünce Alt Ölçeği” olmak üzere iki alt ölçekten oluşmaktadır. Ölçekten en az puan 27, en fazla puan 135’tir. Kişisel bilgi formu öğrencilerin cinsiyet, sınıf, anne ve babanın eğitim düzeyi, çevre kuruluşlarına üye olma durumları ve en uzun süre yaşadıkları yerleşim birimi hakkında bilgi toplamak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler yüzde ve frekans dağılımı şeklinde tablolaştırılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Tutum, Çevre tutumu, Öğretmen adayları, Okul öncesi
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yılmaz, G. N., Dirier, C., Zelyurt, H. ve Nakış, B. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.