Okul öncesi dönemde 5-6 yaş grubu çocukların yaratıcılık düzeylerini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi eğitimde çocukların yaratıcılık düzeylerini etkileyen faktörleri bilmek, çocuklara yaratıcı düşünmeyi doğru yöntem ve tekniklerle kazandırma bakımından önem taşımaktadır. Bu araştırma 5-6 yaş okul öncesi çocukların yaratıcılık düzeylerini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmenlerin görüşünü almak amacıyla yapılacaktır. Yöntem: Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Bunun için, yaratıcılığı etkileyen çevre, aile, okul, çocuğun kendisi ve görsel sanatlar olmak üzere beş gruba ayrılan etkenleri içeren 67 yargıdan oluşan, Ayşegül KARA’ nın geliştirdiği anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan Kocaeli ilinde okul öncesi eğitim programı bulunan devlet okulları ile özel anaokullarında görev yapan 24 öğretmenle yüz yüze görüşerek anket formlarını doldurmaları sağlanmıştır. Araştırma için gerekli bilgiler toplanmıştır. Sonuçların değerlendirilmesinde iki değişkenli varyans analizi için T-testi, çok değişkenli varyans analizi için ise ANOVA uygulanacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Yaratıcılık, Yaratıcı düşünme, Yaratıcılığı etkileyen faktörler
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Açık, E. ve Genç, B. (2019). Okul öncesi dönemde 5-6 yaş grubu çocukların yaratıcılık düzeylerini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.