Türkiye'de eğitim yönetimi ve denetimi alanının tarihsel gelişimi ve mevcut durumuna ilişkin nitel inceleme

dc.authorid0000-0001-5157-7414en_US
dc.contributor.advisorÇetin, Şahin
dc.contributor.authorDursun, Canan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:31:59Z
dc.date.available2024-07-12T22:31:59Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-05en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye’de Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanı’nın tarihsel gelişim seyri ile birlikte şu anki durumunu Türkiye’de çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinde görev yapmakta olan akademisyenlerin değerlendirmeleri ışığında tekrar gözden geçirerek incelemektir. Çalışma, 14.UEYK’da İzmir(Çeşme) ilinde gerçekleştirilen bir kongrede derlenmiştir. Saha çalışması şeklinde yapılan araştırma, her akademisyenden önceden hazırlanmış olan Görüşme Protokolü ile kendilerinin izinleri doğrultusunda yüz yüze görüşme sağlanarak ve ses kaydı alınarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma için kullanılan görüşme protokolü yarı yapılandırılmış formattadır. Çalışmada yer alan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda ortaya çıkan sonuçlar, eğitim yönetimi ve denetimi alanının bazı noktalarda sorunlar taşıdığını ve bu sorunların çözüme kavuşturulabilmesi için yapılması gerekenlerin olduğu gerçeğini ortaya koymuştur. Alana yönelik problemler, eğitim yönetimi ve denetimi alanının tarihsel süreci, alanın Türkiye’de bulunduğu nokta, akademisyenlerin alana yönelik değerlendirmeleri ve alanı geliştirmeye dönük yapılması gerekenler şeklindedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to review the historical development and the current situation of educational administration and supervision field in Turkey from the perspectives of academics who are based at the state and foundation universities in Turkey. The data for the study were collected at the 14th UEYK congress in Çeşme, Izmir. The study was conducted through voice recorded, face-to-face interviews that were conducted after obtaining the permissions of the participants through the interview protocol that was sent beforehand. The semi-structured interviewing format was used for data collection. A content analysis was conducted to analyse the collected data. The findings of the study indicated that educational administration and supervision field has problematic issues in some regards and provided recommendations on how to solve these issues. These problems are related to the historical development process of the educational administration and supervision field, its current state in Turkey, the comments of the academics towards the field, and the actions to be taken to improve the field.en_US
dc.identifier.citationDursun, C. (2020). Türkiye'de eğitim yönetimi ve denetimi alanının tarihsel gelişimi ve mevcut durumuna ilişkin nitel inceleme / A qualitative analysis on thehistorıcal development and the current situation of the educational administration and supervision field in Turkey (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11903
dc.institutionauthorDursun, Cananen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT1941en_US
dc.subjectEğitim yönetimi ve denetimien_US
dc.subjectEğitim yönetimien_US
dc.subjectAlanın tarihien_US
dc.subjectAkademik pozisyonen_US
dc.subjectMevcut durumen_US
dc.subjectAlanın gelişim seyrien_US
dc.subjectAlanın geldiği noktaen_US
dc.subjectEducational administration and supervisionen_US
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectHistory of the fielden_US
dc.subjectAcademic positionen_US
dc.subjectCurrent stateen_US
dc.subjectHistorical development of the fielden_US
dc.subjectThe current state of the fielden_US
dc.titleTürkiye'de eğitim yönetimi ve denetimi alanının tarihsel gelişimi ve mevcut durumuna ilişkin nitel incelemeen_US
dc.title.alternativeA qualitative analysis on thehistorıcal development and the current situation of the educational administration and supervision field in turkeyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Canan_Dursun_171109202.pdf
Boyut:
1.15 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam metin / Full text