"Go-Jek" the innovation of digital bussines model to face demographic dividend in Indonesia

dc.contributor.authorLaili, Anisa Afriatul
dc.contributor.authorFebrianto, Indra
dc.date.accessioned2024-07-12T21:30:11Z
dc.date.available2024-07-12T21:30:11Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractlndonesia experienced the phenomenon of demographic dividend which the productive age (15-64 years) of lndonesian citizens is greater than the elderly or aged under 15 years. The population census in 2000 shows that, the population aged 15-64 years is growing up to 133-135 million by the end of 2000 (Jati:2015). Therefore, lndonesia is expected to reach demographic dividend in 2017-2019 and 2020-2030 for the first wave to the second wave (Jati:2015). lndirectly, it affects to unemployment rate in lndonesia. Recorded. Badan Pusat Statistik lndonesia that the unemployment rate in the productive age in 2012 amounted to 7.03 million.en_US
dc.description.abstractEndonezya, Endonezya vatandaşlarının üretken yaşlarının (15-64 yaş), yaşlılardan daha büyük olduğu veya 15 yaşın altında olduğu demografik temettü fenomenini yaşamıştır. 2000 yılı nüfus sayımı, 15-64 yaşlarındaki nüfusun 2000 yılı sonunda 133 ila 135 milyona ulaştığını göstermektedir. (Jati: 2015). Bu nedenle, Endonezya'nın ilk dalga için 2017 -2019 ve ikinci dalga için 2020-2030 yıllarında demografik temettüye ulaşması beklenmektedir. (Jati: 2015). Bu durum, Endonezya'da dolaylı olarak işsizlik oranını etkilemektedir. Badan Pusat Statistik Endonezya'da kaydedilen verilere göre 2012 yılında üretken çağda işsizlik oranının 7.03 milyona ulaştığı görülmüştür.en_US
dc.identifier.citationLaili, A. A. ve Febrianto, I. (2017). "Go-Jek" the innovation of digital bussines model to face demographic dividend in Indonesia / "Go-Jek" Endonezya'daki demografik temettü elde edilmesinde dijital ticaret modelinin inovasyonu. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Student Congress 2017. s. 16-18.en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-90-1
dc.identifier.startpage16en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6082
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Business and Management Student Congress 2017en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY07475
dc.subjectGo-Jeken_US
dc.subjectdemographic dividenden_US
dc.subjectlndonesiaen_US
dc.subjectGo-Jeken_US
dc.subjectdemografik temettüen_US
dc.subjectEndonezyaen_US
dc.title"Go-Jek" the innovation of digital bussines model to face demographic dividend in Indonesiaen_US
dc.title.alternative"Go-Jek" Endonezya'daki demografik temettü elde edilmesinde dijital ticaret modelinin inovasyonuen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar